Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Jag är tillbaka...med en Jetta GTX 16V

Scaramanga
Ingen VW Ort: Örnsköldsvik
Tor 17 jan 2008 21:23 Svara med citat
Tjenixen, jag kom snabbt tillbaka till VW-träsket. Det blev ingen gammelvolvo som planerat, nåt nytt ville jag ha och ramlade då över denna; http://www.blocket.se/vi/14781946.htm?ca=4_s&last=1

En Jetta GTX 16V Very Happy Har bara sett en förut i hela mitt liv. Tämligen rostfri med rätt fräsch inredning, ventiltick och lite trött dörrhandtag. I övrigt funkade det mesta t o m färddatorns utetemp Dancing Går som ett skållat men behöver en del småfix och kosmetiskt arbete samt sanering från 3 gigantiska extraljus Sick .

Kommer väl bilder nån gång och ett gäng dumma frågor...

Senast ändrad Fre 18 jan 2008 14:46, ändrad totalt 2 gånger
tobbe81
VW Jetta gtx Ort: Habo
Tor 17 jan 2008 22:01 Svara med citat
Gött såg ju go utt kan inte finnas monga jettor i den kölören Thumbs up Thumbs up
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö
Tor 17 jan 2008 22:16 Svara med citat
Ca:8st 1988.

ÅkerVolvo XC60 -15,Volvo C70 Cab-04,Golf 1,6 Var.-00,Golf 1.8 GT-95,Golf GTi-83,Octavia RS-02
Scaramanga
Tor 17 jan 2008 22:40 Svara med citat
P.Hagel skrev:
Ca:8st 1988.

Du menar att det såldes 8st GTX i den kulören 1988? Hur många såldes totalt och vilka fler färger fanns? Rätt udda bil känns det som. Har googlat på jetta gtx men hittar inte speciellt mycket, dåligt med info med andra ord.

Jag blev sjukt förtjust i den efter kvällens 12 körda mil.
P J
Golf 1 Ort: Utomlands
Fre 18 jan 2008 1:33 Svara med citat
Scaramanga skrev:
Tjenixen, jag kom snabbt tillbaka till VW-träsket...
...En Jetta GTX 16V Very Happy Har bara sett en förut i hela mitt liv...
Såg fin ut.
När jag skulle köpa min 2a bil provkörde jag en Jetta GTX 16v lågmilare hos lokala VWhandlaren, minns hur jag njöt i förarstolen och kompisen bredvid satt med värsta flinet under provkörningen som gick rätt hårt Angel

Nu blev det dock en annan GTI bil, men men, Jetta GTX 16v förstår jag mycket väl att folk gillar Very Happy Skulle absolut kunna tänka mig en själv, snygg färg var det med på din nya gamla bil så ta väl hand om den.
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Fre 18 jan 2008 7:18 Svara med citat
Helt rätt bil. En sådan står på listan över fränt att ha bil.

Inte aktiv längre.
onk
Golf 3 Ort: Västervik
Fre 18 jan 2008 13:02 Svara med citat
Ball kärra.. Synd att det inte va en coupe bara Razz Men det är fränt ändå!

Vem faan är Huset?
Scaramanga
Fre 18 jan 2008 14:43 Svara med citat
Det är ju det som är det fräna tycker jag, räser förklädd till gubb/familjebil Smile Otroligt nice med mörkt innertak, det visste jag inte att de hade..

GT´n har väl 8v-spisen?
onk
Golf 3 Ort: Västervik
Fre 18 jan 2008 18:25 Svara med citat
Scaramanga skrev:
Det är ju det som är det fräna tycker jag, räser förklädd till gubb/familjebil Smile Otroligt nice med mörkt innertak, det visste jag inte att de hade..

GT´n har väl 8v-spisen?

Yes GT har 8v.

Om det inte är en 90 eller 91a, för då kom dom tillbaka med PL 16v och då hette dom GT.
Krångligt värre.

Tror gamla GT/GTX bara fanns 85-87.
Min är en coupe med taklucka, lär väl inte finnas för många av dom heller..

Edit: Såg nu att din va 88a.. Då va de väl GT 8v som bara fanns mellan 85-87.. Typ Brick wall

Vem faan är Huset?
Rodban
Golf 2 G60 -91 Ort: Jönköping
Fre 18 jan 2008 18:27 Svara med citat
Sjukt grym bil!
först den färgen på en jetta
å sen en gtx,haha Very Happy
såå njas!
Scaramanga
Fre 18 jan 2008 19:04 Svara med citat
Jag har inte bestämt mig för om färgen är ful eller snygg riktigt... Bilden i annonsen är från i höstas, just nu är den inte så vacker men efter lite lackbättring, polering och puts borde den kunna se rätt fräsch ut.

Mina arbetskompisar bara skakar på huvudet åt mig och undrar hur i helvete man kan vilja åka i en Jetta Smile Vadå GTX! De fattar ju inte grejen, å andra sidan är de inte motormän heller.

I morse hade jag en traumatisk upplevelse. Stod vid ett rödljus med min V70 och bredvid glider det upp en blågrön GTX med 3 extraljus, precis som min. Vad fan tänkte jag, nån har stulit min bil, (som står i en polares garage). Kollade lite mer men såg rätt snart att det var en annan bil.

Hur sannolikt är det att det finns 2st GTX i samma färg i samma småstad här uppe!? De är kanske vanligare än vad jag tror... Den andra var dock betydligt rostigare än min, kanske ska lägga ett bud och få en reservdelsbil Laughing
Hägglund
Donator 25 Golf 5 2006 Ort: Örnsköldsvik
Fre 18 jan 2008 20:29 Svara med citat
Dayum, såg fin ut.

Synd att Jetta är en sån underskattad bil.
En Jetta kan man få till väldigt bra, finns mycket
att göra om man vill. Nä du få läxa upp dina
arbetskompisar Wink

Bild