Forum - Volkswagen Passat - Skadad bil efter vattenplaning - Vad kan kostnaden hamna på

Sjoegren
Golf 7 1.4 TSI -17 Ort: Utomlands
Fre 29 jul 2016 17:10 Svara med citat
Hallå!

Som rubriken lyder så var jag med om en liten olycka, nu vet jag dessvärre inte vad som kan vara skadat (förutom det som syns på bilderna)

Min fråga till er om ni har något hum om vad som kan behöva bytas, tror ni bilen kommer att dömas ut eller är det värt att fixa?

Jag förstår att det är svårt att ge ett konkret svar bara av lite bilder, men kom gärna med synpunkter.
Bilen har största försäkringen hos bolaget den är försäkrad hos

Tack på förhand!

https://drive.google.com/folderview?id=0Bx_JsSQ_El_XeHl0THhmRElpOFU&us p=sharing
TT84
Golf 1 1,6 - 84 Ort: Halmstad
Fre 29 jul 2016 18:22 Svara med citat
Hade liknande skador på min saab 93 sc 06 för runt 2011, bilen värderades till 120000kr och lagades för 65000kr.
det som gjordes då var ny framskärm, bägge dörrar , sidokjol, riktade bakskärm och två ny 18" eftermarknads fälgar + lack på allt. och en hjulinställning.
skadorna var plåtmässigt sett värre på min bil. fullförsäkrad hos länsförsäkringar.
kanske kan ge dig något att jämföra kanske? ¨

mvh

golf mk1 - projekt
Hyundai ix35 - brukis
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 29 jul 2016 20:53 Svara med citat
Sjoegren skrev:
Hallå!

Som rubriken lyder så var jag med om en liten olycka, nu vet jag dessvärre inte vad som kan vara skadat (förutom det som syns på bilderna)

Min fråga till er om ni har något hum om vad som kan behöva bytas, tror ni bilen kommer att dömas ut eller är det värt att fixa?

Jag förstår att det är svårt att ge ett konkret svar bara av lite bilder, men kom gärna med synpunkter.
Bilen har största försäkringen hos bolaget den är försäkrad hos

Tack på förhand!

https://drive.google.com/folderview?id=0Bx_JsSQ_El_XeHl0THhmRElpOFU&us p=sharing

Nu visar ju inte bilderna precis hela bilen, så det kan ju tillkomma saker som inte kan ses på bilderna...

Och priser på delar är en grov gissning, lackeringspriser lite mindre gissning.

framskärm ny 2500:-
lackering framskärm 2500:-
främre dörr begagnad 1800:-
lackering dörr 2500:-
byte dörr 1000:-
bakre dörr begagnad 1800:-
lackering dörr 2500:-
byte dörr 1000:-
spegel begagnad 1000:-
lackering spegel 800:-
byte spegel 500:-
nytt däck och byte 1800:-
ny fälg 3500:-
ny beklädnad sparklåda 2000:-
lackering sparklåda 2000:-
riktning bakre hundben/skärm 2500:-
lackering bakre hundben/skärm 3000:-
hjulinställning 2500:-

cirkus 35 tuss plus moms

Andra skadade delar som inte syns, bakdäck? blinkers/lykta? skador under bilen?

De brukar reparera upp till 80% av bilens värde numer, och då pratar vi faktiskta säljpriser på typ blocket och inte annonseringspriser.
TT84
Golf 1 1,6 - 84 Ort: Halmstad
Fre 29 jul 2016 20:56 Svara med citat
Vad kan du värdera din bil till då? absolut kan det finnas saker som inte syns men skadorna såg lätta ut. själv fick ja en dam i sina äldre dagar rakt in in i sidan i 30km/h knycklade till ordentligt... och klarade mig från någon form av "dolda fel" men men är ju fall till fall.

golf mk1 - projekt
Hyundai ix35 - brukis
Sjoegren
Golf 7 1.4 TSI -17 Ort: Utomlands
Lör 30 jul 2016 16:14 Svara med citat
TT84 skrev:
Vad kan du värdera din bil till då? absolut kan det finnas saker som inte syns men skadorna såg lätta ut. själv fick ja en dam i sina äldre dagar rakt in in i sidan i 30km/h knycklade till ordentligt... och klarade mig från någon form av "dolda fel" men men är ju fall till fall.

Tack för alla svar! Spec du som specade upp kostnaderna.
Gällande värderingen så hamnar jag mellan 175k och 185k beroende på sida.

Det är egentligen bara förarsidan som har fått sig en snäll, men man vet ju inte vad det kan ha påverkat för delar i mitten.
Är det någon idé stt ringa försäkringsbolaget och "böna och be"? Om dom nu väljer stt döma ut den.
Den har ju liksom bara gått 6400 mil, ör en Volkswagen GP edition med fullutrusnibt (utom nav och ellucka)
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Lör 30 jul 2016 17:51 Svara med citat
Bara att låta bolaget göra domen

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera