Forum - Volkswagen Passat - Bakluckan öppnars bara från förardörren

par.skold@gmail.com
Passat 6 2010 3C 125kW Ort: Malmö
Lör 06 aug 2016 10:28 Svara med citat
Jag har stora problem med elektriska bakluckan. Den går bara att öppna med knappen på förardörren. Inte med fjärr eller knapp på bakluckan. När man låser upp bilen försöker även motorerna öppna bakluckan men den är ju låst så den öppnas inte. Bilen försöker alltså öppna luckan "på eget bevåg".

Kan man resetta centrallåsets styrenhet? Eller finns det kända fel med elektroniken till bakluckan?
Mastrovious
Passat 7 GT 190 4M Ort: Göteborg
Lör 06 aug 2016 10:34 Svara med citat
Jag får samma problem ibland men bara när jag försöker öppna luckan med nyckeln. Den skickar signal, påbörjar öppningen men kommer ingenvart. Brukar få öppna luckan via emblemet eller knappen i bilen och sen fungerar det igen. Skulle gissa att det har med elektroniken att göra, har en del andra skumma elfel som jag ska lämna in bilen för i nästa vecka.
par.skold@gmail.com
Passat 6 2010 3C 125kW Ort: Malmö
Lör 06 aug 2016 11:46 Svara med citat
Mastrovious skrev:
... Skulle gissa att det har med elektroniken att göra, har en del andra skumma elfel som jag ska lämna in bilen för i nästa vecka.

Jo jag är övertygad om att det är ett elfel på det ena eller andra sättet. Din är ju nyare så du kanske har garanti kvar. Det har inte min. Och elfel är ju riktigt klurigt...

Funderar på om det går att resetta styrboxen för centrallåset tex. Men hittar ingenting. Mekaniskt verkar min funka.

Det är inte omöjligt att det är låskistan för din del dock.