Forum - Golf 5 (04-08) - Erfarenhet av rost

muffintsi
Golf 5 1.4 tsi-08 Ort: Västerås
Mån 21 mar 2016 22:52 Svara med citat
Hej,
Har börjat fått rost på min bil, mest framför bakskärmarna vid tröskeln. Sitter en plastkåpa där bak i hjulhuset(stänkskärm) där det samlas en massa skit och där jag tror det har börjat.
Sedan har ja små blåsor i springan mellan framdörren och hjulhuset enkelt förklarat..

På trösklarna under framdörrarna har jag fått rost på förut som fick åtgärdas 2! gånger hos VAG, tror även att framskärmarna blev omlackerade då men redan kommit tillbaka.... (2 år sedan kanske).

Hur är era bilars lack?
crowley
Golf 2 1.8 - aut Ort: Jönköping
Tor 11 aug 2016 17:53 Svara med citat
Tjo tips är att du åker in till VAG och visar upp det, vet folk som fått trösklar bytta på garanti gratis.
ollefisk
Golf 7 Alltrack Ort: Karlstad
Tis 23 aug 2016 21:04 Svara med citat
Hej
Min Variant börjar också börja rosta. Bagagedörren blir skitig och ett parkeringslampa har rostat sönder. Inte så svårt att fixa. Men jag har också fått rost på tröskeln längst fram där den möts mot stänkskärmen. Plåten på tröskeln där man skruvar fast plaststänkskärmen visade sig rostat sönder och inne i tröskeln fanns massvis med sand och grus... Sad
För att slipa bort rosten så måste jag ta bort den långa plastbiten längs tröskeln under dörrarna. Hur får man bort den och är det lätt att få den tillbaka utan att man måste köpa nya klämmor? Bända ut med skruvmejsel?
Annars så kan jag kolla med VAG och fråga om det inte är med i garantin. Hur länge gäller den?
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Ons 24 aug 2016 21:35 Svara med citat
Plastlisten ska man om jag inte minns fel skjutas framåt och ska då trilla bort

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera