Forum - Volkswagen Passat - Ljud passat variant 2003

Dragaria
Passat 5 1,8t -03 Ort: Skurup
Tis 27 sep 2016 11:24 Svara med citat
Hej har en fråga angående att "bygga" ljud i min passat tanken är ju att byta ut högtalarna fram och diskanterna och även sätta nya högtalare bak eftersom där finns inga för tillfället och koppla in basen. Så frågorna är då hur stora är högtalarna som sitter i som original och om någon vet om det finns sladdar som redan är dragna för dom där bak och hur man sen i sin tur lägger baslådans kablar för att få det snyggt och osynligt så att säga Smile är tacksam för svar och bild Smile
2stroke
Golf 7 ALLTRACK 1.8 TSI Ort: Kiruna
Fre 30 sep 2016 9:41 Svara med citat
Citat:
Hej
Har en fråga angående att "bygga" ljud i min Passat,
tanken är att byta ut högtalarna fram och diskanterna och även sätta nya högtalare bak eftersom där finns inga för tillfället.
Hur stora är högtalarna som sitter i som original och om någon vet om det finns sladdar som redan är dragna för dom där bak ?
Tänkte även montera in Bas låda,
Hur lägger man baslådans kablar för att få det snyggt och osynligt så att säga ?
Vilken generation/årsmodell på din Passat ?

...om det är en ( 1997 - 2005A ) vi snackar om så sitter det 5,25" runda element i dörrarna.
Finns färdiga adapter ringar att köpa så att det går dit 6" runda element.
Sladdar är inte färdig dragna om inte bilen levererades med högtalare även till baksätet.
Vad gäller baslåde montage så finns det 1000 sätt att göra det på Very Happy
Ex:
* Du kan montera i reservhjulsbaljan för en osynlig installation.
* Det har funnits färdiga baslådor att sätta i sidofacken bak på VARIANT modellerna.
( vet dock inte om de finns kvar då bilen börjar vara några år )

Regular Smiley
Dragaria
Fre 30 sep 2016 9:57 Svara med citat
Det är en 2003 jag äger Smile angående baslåda tänkte jag mer på från motorn och in i kupén,
2stroke
Golf 7 ALLTRACK 1.8 TSI Ort: Kiruna
Fre 30 sep 2016 10:51 Svara med citat
Dragaria skrev:
Det är en 2003 jag har.
Angående baslåda tänkte jag mer på från motorn och in i kupén,
Kablarna drar du nog bäst in i och genom den stora styrdons lådan som sitter i diket framför rutan på förarsidan.
Dragaria
Fre 30 sep 2016 11:14 Svara med citat
Okej då blir det ett litet projekt Smile