Forum - Volkswagen Passat - Spöke i elsystemet

Blinde
Passat 7 177-13 dsg Ort: Kiruna
Lör 08 okt 2016 10:02 Svara med citat
Såg igår kväll att bromsljuset i bagageluckan lyste. Dock svagt och bara det i överkant av luckan.
Kollade lite nyss. Vred på ljusratten, då öppnade bagaget sig några millimetrar och låste sig igen. Samma när jag öppnade förardörren.
Kopplade ur batteriet en sväng men ingen skillnad.

Har kopplat in extraljus med canbus interface för några veckor sedan o allt har fungerat bra. Hade in bilen på service i förrgår o de sa allt var prima.

Tips om vad man kan testa? Eller är det bara ringa verkstaden på måndag.

2013 passat 177 med dsg och mkt utrustning.
Blinde
Lör 08 okt 2016 11:32 Svara med citat
Var å kollade lite mer. Nu spökade det mindre. Bara indikeringen för öppen bagagelucka som blinkade sakta. Den försökte inte stänga å öppna bagageluckan. Övre lampan lyser dock ännu svagt. Nä bara ringa verkstan på måndag
Blinde
Fre 14 okt 2016 15:29 Svara med citat
Om nån är intresserad så är det spolarvätske slangen som läckt vid bakluckans gångjärn.
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Fre 14 okt 2016 20:09 Svara med citat
Skulle precis skriva att kolla spolarvätskeslangen höger bak.
Har haft några stycken på jobbet som haft samma problem, byte kabelstam och laga spolarvätskeslangen.

/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
Furutorp
Passat 7 2,0 TDI Ort: Hässleholm
Mån 24 okt 2016 13:50 Svara med citat
Jag upplever precis samma fenomen på min passat... Är det under gummidamasken på höger sida vid gångjärnet som skadan på spolarvätskeslangen uppstår? Hur mycket behöver man riva?
Blinde
Mån 24 okt 2016 14:00 Svara med citat
Ja det är där. Våran ska in på verkstad imorgon. Blir försäkringsjobb. Spolarslangen å kablarna går alla i samma tajta härva. Hur fn kan man sätta en sån slang dit. Är ju ingen riktig gummislang.
Ska bli intressant o se om verkstaden åtgärdar problemet eller bara byter till nytt. Isf kopplar jag ur bakrutespolarmotorn.
Furutorp
Ons 26 okt 2016 8:40 Svara med citat
Jag demonterade det mesta på bakluckan samt kollade vid gummigenomföringen utan resultat. När jag körde hem blippade symbolen för öppen baklucka fortfarande... Dagen efter är allt som vanligt igen. Härligt med intermittenta elfel...... The search goes on...
Blinde
Ons 26 okt 2016 9:53 Svara med citat
Våran e fixad nu iaf. De böt även nån kontakt till bakluckan.
Tot 6500:- skönt det gick på försäkringen
Furutorp
Ons 26 okt 2016 12:04 Svara med citat
Skönt!