Peterallbom
Golf 5 1.6 Ort: Västerås |
| Sön 06 nov 2016 10:25 |
|
Igår hörde jag ett ljud som lät som ett relä som slog till och från under ratten,efter c:a 20 sekunder upphörde ljudet och nu funkar inte farthållaren. Farhållarymbolen lyser på instrumentpanelen men det går inte att aktivera farthållaren. Någon som vet vad det kan vara för fel?
Bilen är en Golf 5 årsmodell 2005
|
|
Peterallbom
| Sön 06 nov 2016 16:33 |
|
| Konstigt,nu när jag va ute och körde så funka den igen. Kan det vara glappt någonstans?
|
|
lozer
Golf 5 Variant TSI 160DSG Ort: Linköping |
| Sön 06 nov 2016 18:14 |
|
| Hej! Min farthållare slutade oxå att fungera. Då byttes hela blinkersspaken p.g.a. kablaget till farthållaren hade gått av i den.
|
|
Peterallbom
| Sön 06 nov 2016 18:16 |
|
| Va det en dyr historia?
|
|
lozer
Golf 5 Variant TSI 160DSG Ort: Linköping |
| Sön 06 nov 2016 19:39 |
|
| Det var några år sedan så jag kommer tyvärr inte ihåg men jag har kvittot någonstans. Men jag såg nu att symbolen lyser är det när du aktiverar farthållaren? I så fall låter det som något annat fel...
|
|
Peterallbom
| Sön 06 nov 2016 19:43 |
|
| Symbolen tänds när man för knappen till on,och när man väljer off så släcks den. Men nu verkar farthållaren fungera igen så jag får avvakta och se vad som sker.
|
|
Peterallbom
| Sön 06 nov 2016 19:44 |
|
| Symbolen tänds när man för knappen till on,och när man väljer off så släcks den. Men nu verkar farthållaren fungera igen så jag får avvakta och se vad som sker.
|
|
Peterallbom
| Mån 07 nov 2016 20:49 |
|
| Dagens uppdatering. Idag hörde jag ljudet från relät igen, relät smattrar på ganska rejält men farthållaren fungerar,får nog lämna in bilen,måste vara glappt nånstans.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|