FaceTatau
Golf 2 CL -91 |
Tis 07 feb 2017 11:59 |
|
Insåg tidigt att jag behövde en bättre "fiske-bil", sagt och gjort, köpte denna importerade golf 3, en original 2.0 liter med syncro och den starkare lådan, 115 ponnysar som är riktigt trevliga! höjd, hasplåtar under hela, angeleyes, frontbåge, etc!
vad tycks? Den enda rosten som är är lite ytrost och lite på vänster skärm nere mot dörren, och lite på vänster dörr, det ska tas bort omgående och lackeras. sommardäcken är riktigt grovmönstrade offroaddäck dessutom.
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Tis 07 feb 2017 19:49 |
|
Lite lustig fast det har sin charm det också.
|
|
Krazidude
Golf 3 1,8 TTC Ort: Uddevalla |
Tis 07 feb 2017 22:58 |
|
Kul med lite udda bilar. Dessa modeller är ju en minoritet på dom svenska vägarna.
Men en riktig fiske-bil ska väl ha winch? I min verkstad bygger jag vad jag vill, när jag vill.
För att det är kul.
|
|
FaceTatau
Golf 2 CL -91 |
|
FaceTatau
Golf 2 CL -91 |
Ons 08 feb 2017 12:40 |
|
Och nej, det rullar inte många golf 3 2.0 syncro i landet, så det är lite roligt att äga en när man behöver en jeep men bara måste ha golf liksom! XD
|
|
Jon@s
Golf 2 x7 Ort: Orsa |
Ons 08 feb 2017 17:32 |
|
Winch ska du väl ha fram om man ska wincha sig upp för en backe eller ler hål. You can drink my beer, but you can never take the last one
|
|
FaceTatau
Golf 2 CL -91 |
Ons 08 feb 2017 18:01 |
|
Beror på vad man ska ha den till. Kör man fast i leran går det lika bra att backa upp med hjälp av vinschen. Och det är smidigt att kunna dra upp båtar skotrar etc på släp med den ^^
|
|
FaceTatau
Golf 2 CL -91 |
Ons 08 feb 2017 18:02 |
|
Och nej, det rullar inte många golf 3 2.0 syncro i landet, så det är lite roligt att äga en när man behöver en jeep men bara måste ha golf liksom! XD
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
Ons 08 feb 2017 18:52 |
|
En liten kort notis: Har skärmen börjat rosta där, är risken 100% att även tröskeln där nere rostat sönder med. Om folk tog sej 2 minuter 2 gånger om året att lossna på några skruvar och spola rent komposten som blir där varje år skulle inte skärmar vara hårdvaluta I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
FaceTatau
Golf 2 CL -91 |
Ons 08 feb 2017 19:03 |
|
Petta skrev: | En liten kort notis: Har skärmen börjat rosta där, är risken 100% att även tröskeln där nere rostat sönder med. Om folk tog sej 2 minuter 2 gånger om året att lossna på några skruvar och spola rent komposten som blir där varje år skulle inte skärmar vara hårdvaluta |
Tröskel och sparklådor har jag bytt! De var mindre fina som du säger, dåligt skötta.
|
|
FaceTatau
Golf 2 CL -91 |
Ons 15 mar 2017 13:38 |
|
som ni ser är det BRUK före STUK, dekalerna är sponsordekaler från massor av olika fiskeföretag som sponsrar oss med outdoor-saker, vänster nedre skärmände ska bytas med, har bara inte tagit mig tid, trösklarna är bytta på båda sidor, kanske enklare att bara byta skärm? vi får se vad det blir.
inredningen har jag målat för att få den mer "MIG", gillar att det är lite pyntat sådär,
Stereo fick jag i sponsring, för att den skulle matcha bilen och inredningen,
bytte båda länkarmarna, spindelleder, krängningshämmare, osv fram. funderar på om man skulle byta bussningar i bärarmarna bak med, är ju en syncro så det slits väl där med kan jag tro.
olja filter tändkablar stift rotor och fördelare är bytt, en del småsaker som ska fixas med,
vad tycker folket?
|
|
FaceTatau
Golf 2 CL -91 |
Ons 15 mar 2017 14:44 |
|
Bruk före stuk!
|
|