Hallå. Är det någon här som har och vill dela med sig om hur de installerat sin led-ramp på en nyare passat. Är i tagen på att montera en 55cm ramp under nummerplåten men det skulle vara snyggare (visst, på viss bekostnad av effektiviteten) med dold montering. Sen kanske man slipper att de "plockas bort" av någon som inte kan skilja på mitt och ditt.
Tänker också att man slipper sätta slipstiftet i grillen så man kan återställa utan att lämna större spår av åverkan.
Det gäller en 2015 (uttagen mars). Det sitter halogen (std) i fronten och jag tycker de är lite "tunna" vid nattkörning.
Trillade över en ramp som troligtvis skulle öka på ljusbilden.
Hillbilliestuk med takramp är inte riktigt min grej så jag skulle vilja mig på något mer diskret installation.
Funderade därför över olika monteringar, nedanför nummerplåt vs innanför nedre grillen Eller om någon har tips på ett annat bra förslag
Oki! Ja då har du tur, då går de o "stjäla" styrström till relät bakom strålkastaren i kontaktstycket där.
Hade du haft led eller xenon så hade du behövt ett såkallat canbus styrdon som man kopplar in på elsystemsstyrdonet.
Där är de mest på modellen innan din men lite liknande monterar vi på jobbet (auktoriserad vw återförsäljare) när vi monterar led ramp på passaterna.
Rekommenderar att plocka loss stötfångaren och göra fästen och skruva i krockbalken.
På så vis sitter de mkt stabilare än om man skulle vända upp och ner o bak o fram på en vanlig traditionell extraljushållare som man sätter bakom regskyltshållaren.
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
Jag har en LED passat från 2015 med helljusautomatik. Har någon testat på en sån? Jag har beställt en 240W 20.000 lumen ramp. vad behöver jag akta mig för??
Bilprovaren, då behöver du en canbus modul inkopplad inne vid elsystemstyrdonet.
Pga signalen är canbus styrd så får du ej rätt signal om du "tjuvar" tillslag bakom strålkastaren till ditt relä vid aktivering av helljuset.
Rekommenderar att lämna in detta till verkstad o få de rätt kopplat. Är lite pyssel!
Har monterat flera led ramper på nyare vw:s på jobbet (jobbar som mek på VAG) och de är en hel del krångel med de nyaste pga just canbus modulen. Riva div. plast invändigt under ratten för att komma åt rätt kablar att tjuva in sig på och sen koppla in canbus modulen som ska ha plus, jord, tillslag, can-high och can-low.
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
Läste någonstans att man kunde koppla in sig på två kablar på kontakten bakom lyktan med canbus men det stämmer inte?
Hur funkar automatiskt avbländning med canbus?