Forum - Volkswagen Passat - Problem efter batteribyte i startnyckel.

Creek
Passat 3 Ort: Umeå
Ons 08 mar 2017 6:17 Svara med citat
Efter att ha byt batteri i startnyckeln går det inte att låsa/låsa upp bilen med fjärran. Efter att jag har sökt runt på nättet har jag fått den uppfattning att man måste aktivera nyckeln mot bilen igen. Hittar bara ingen inlägg som omvandlar Passat 1998. Och inget av det jag försökt fungera. Har någon erfarenhet av detta?

Ska säga att tyvärr har låskolven i dörren fastnat så det går inte att vrida nyckeln.

Tackar för tips.
rolly
Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping
Fre 10 mar 2017 0:37 Svara med citat
har du två nycklar som du kan köra bilen med så kan du nog göra det utan dator . har du bara en nyckel så måste du göra det med vag com eller autocom etc .
Ska du göra det utan dator tvingas du nog fixa låset först i förardörren då en nyckel måste sitta i tändningen medans du har den andra i förardörrens lås. du måste alltså kunna låsa förardörren för att utföra proceduren . här står det bra längre ner på sidan . tror det gäller årsmodell 98 också men är inte riktigt säker

http://www.ebay.co.uk/itm/keyless-remote-entry-VW-OEM-NBG735868T-new-f lip-head-key-repalcement-transponder-/231184249129?nma=true&si=Ld9w0hA 3sL54RdrQaB7ineASNRQ%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Creek
Fre 10 mar 2017 13:56 Svara med citat
Tack för svar. Ja tyvärr har jag bara en nyckel och tyvärr förstår jag inte hur jag kan göra det med datorn. vag.com är ingen hemsida och auto.com är en försäljnings sida. Jag behöver nu lite mera hjälp, tyvärr. Jag har kollad på linken, men som jag förstår det måste du ha två nycklar. Pratade med VAG verkstad idag, de vill ha 750 kr för att göra en ny aktivering. Bilen är ny inköpt av mig och enligt säljaren hade den stått oanvänt i en garage i 8 månader. Hur länge nyckeln har varit utan batteri vet jag inte. Enligt VAG verkstaden kan nyckeln tappa synkningen.
Creek
Fre 10 mar 2017 14:05 Svara med citat
Jag lyckades lista ut att vag com inte är en hemsida men ett diagnostik apparat. haha. Men då det kostar runt 4000 kr är det nu billigare om jag låter verkstaden göra det. Om inte det finns ett annat trick.
rolly
Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping
Fre 10 mar 2017 14:47 Svara med citat
Jag skicka pm