Creek
Passat 3 Ort: Umeå |
| Ons 08 mar 2017 6:17 |
|
Efter att ha byt batteri i startnyckeln går det inte att låsa/låsa upp bilen med fjärran. Efter att jag har sökt runt på nättet har jag fått den uppfattning att man måste aktivera nyckeln mot bilen igen. Hittar bara ingen inlägg som omvandlar Passat 1998. Och inget av det jag försökt fungera. Har någon erfarenhet av detta?
Ska säga att tyvärr har låskolven i dörren fastnat så det går inte att vrida nyckeln.
Tackar för tips.
|
|
rolly
Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping |
|
Creek
| Fre 10 mar 2017 13:56 |
|
| Tack för svar. Ja tyvärr har jag bara en nyckel och tyvärr förstår jag inte hur jag kan göra det med datorn. vag.com är ingen hemsida och auto.com är en försäljnings sida. Jag behöver nu lite mera hjälp, tyvärr. Jag har kollad på linken, men som jag förstår det måste du ha två nycklar. Pratade med VAG verkstad idag, de vill ha 750 kr för att göra en ny aktivering. Bilen är ny inköpt av mig och enligt säljaren hade den stått oanvänt i en garage i 8 månader. Hur länge nyckeln har varit utan batteri vet jag inte. Enligt VAG verkstaden kan nyckeln tappa synkningen.
|
|
Creek
| Fre 10 mar 2017 14:05 |
|
| Jag lyckades lista ut att vag com inte är en hemsida men ett diagnostik apparat. haha. Men då det kostar runt 4000 kr är det nu billigare om jag låter verkstaden göra det. Om inte det finns ett annat trick.
|
|
rolly
Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping |
| Fre 10 mar 2017 14:47 |
|
| Jag skicka pm
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|