Kaigustav
Passat 6 706539893 Ort: Sundsvall |
| Mån 20 feb 2017 19:17 |
|
Har börjat få lacksläpp på framskärm och även blåsor på bakskärmar och en dörr. Var till vw och fick en skadebedöming. Fick svar idag om att det skulle kosta ca 45000!!! att lacka om, jag skulle få betala "bara" 7000 ca.
Hur fasen kan det kosta 45000 att lacka om 3 skärmar och nederdelen på en dörr? Känns som att det är en siffra som vw drar till med för att det ska låta billigt med det erbjudande jag fick. Vad jag vet så är det betydligt billigare att lacka om en hel bil på en vanlig lack. Kan någon förklara hur dom räknar?
Bilen det gäller är en Passat 2010.
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Mån 20 feb 2017 19:45 |
|
| Kaigustav skrev: | Har börjat få lacksläpp på framskärm och även blåsor på bakskärmar och en dörr. Var till vw och fick en skadebedöming. Fick svar idag om att det skulle kosta ca 45000!!! att lacka om, jag skulle få betala "bara" 7000 ca.
Hur fasen kan det kosta 45000 att lacka om 3 skärmar och nederdelen på en dörr? Känns som att det är en siffra som vw drar till med för att det ska låta billigt med det erbjudande jag fick. Vad jag vet så är det betydligt billigare att lacka om en hel bil på en vanlig lack. Kan någon förklara hur dom räknar?
Bilen det gäller är en Passat 2010. |
stänka lite färg på karossdelarna kostar inte 45 tuss, utan är betydligt billigare men då kommer det tillbaka blåsor inom kanske 2 år...
Göra arbetet från grunden (vilket man kanske borde anse att vw skulle gjort i fabriken) kostar då det ska slipas, grundas bla bla.
Men med timpenning på cirkus 2000 i timmen så drar snart räkningen iväg.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|