gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
Andreas H
Golf 2 1.8 -90 Ort: Örebro |
Sön 25 jun 2017 13:39 |
|
Kul projekt, kan du inte bygga en åt mig samtidigt när du ändå är igång?
Är det bara att ta rätt delar från rätt bil som passar eller kommer det krävas en del modifieringar?
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
Andreas H
Golf 2 1.8 -90 Ort: Örebro |
Tis 27 jun 2017 14:00 |
|
Ok skönt att det mesta passar rakt av, blir en del jagande efter delarna bara.
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
JukkaGolf2
Golf 2 1.9TD 1989 Ort: Utomlands |
Fre 28 jul 2017 2:34 |
|
Coolt så du menar att man kan bygga om passatens vxllåda från 1993 TD som jag har till en mekanisk koppling med vajer har en 1.9 TD och har ruskiga problem med växellådan vet ej om det är en 5 petad eller 4 petad står någon beteckning som heter 020 borde vara en 5 petad men hitar inga delar som är från en mk2 vxllåda växelskiftarna metalldelarna som kommer på växellådan hittar inga facknamn då det blir ännu svårare att hitta delar till denna låda som jag har i min mk1 1980vw golf diesel
|
|
JukkaGolf2
Golf 2 1.9TD 1989 Ort: Utomlands |
Fre 28 jul 2017 17:10 |
|
Här har ni en videoklipp på youtube gällande lagerblock 02B 141 708 A så man får en mekanisk växellåda ombyggt från en hydraulisk
|
|
Vr6_mannen
Golf 2 1.8 Turbo Ort: Kristianstad |
Fre 28 jul 2017 20:30 |
|
Har fästen för åka med 02a låda i mk1
|
|
JukkaGolf2
Golf 2 1.9TD 1989 Ort: Utomlands |
Lör 29 jul 2017 19:59 |
|
Vw mk1 rules
Senast ändrad Mån 03 sep 2018 22:21, ändrad totalt 1 gång
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Fre 09 mar 2018 14:01 |
|
Bra jobbat!
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby |
Ons 14 mar 2018 18:46 |
|
Vad gjorde du för o sänka expansionskärlet??. Har mitt stag precis vid locket med...
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
Ons 14 mar 2018 20:46 |
|
Grandell79 skrev: | Vad gjorde du för o sänka expansionskärlet??. Har mitt stag precis vid locket med... |
Hej, slipade ner kanten med ca 2 mm på varje sida med en kapskiva på vinkelslipen och en lite sliprondel på en dremell. Fungerade förvånansvärt bra.
|
|
Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby |
Ons 14 mar 2018 20:58 |
|
Kanten på burken eller på fästet?
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
Ons 14 mar 2018 21:15 |
|
Grandell79 skrev: | Kanten på burken eller på fästet? |
Kanten på burken. Noterade dock att det var viktigt att få den jämn hela vägen så att den gled ner i fästet på bilen smidigt.
|
|
Andreas H
Golf 2 1.8 -90 Ort: Örebro |
Tor 22 mar 2018 6:29 |
|
Vad fint det blir, jag önskar att jag hade tid att göra likadant med min mk2:a.
Är elsystemet färdigt så det går att starta motorn? Jag läste att man måste flytta över precis hela motorns elsystem från donatorbilen eftersom startspärren är inbyggd i instrumenthuset. Men det kanske inte är mycket mer jobb än det andra som krävs?
Varför kan man inte använda växellådan från samma donatorbil, helt andra fästen antar jag?
Varför kör man inte med hydraulisk koppling, svårt att fixa med pedalstället?
Hur mycket ska du ha för bilen när den är klar?
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
Andreas H
Golf 2 1.8 -90 Ort: Örebro |
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
Freddan
Golf 2 gti 8v 84:a Ort: Dalsjöfors |
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
Frosnam
Golf 7 R och en 2.0 TDI 4M Ort: Nynäshamn |
Mån 23 apr 2018 13:42 |
|
Wow!
|
|
Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby |
Sön 06 maj 2018 15:43 |
|
Har du löst downpipe än? Köpt klart? Skapligt sugen på o härma ditt bygge, fast i min scirocco då...
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
Mån 07 maj 2018 10:01 |
|
Grandell79 skrev: | Har du löst downpipe än? Köpt klart? Skapligt sugen på o härma ditt bygge, fast i min scirocco då... |
Vi svetsade den själv med lite mixade rördelar från Biltema! Kul, det är bara att köra, men det tar sin lilla stund att få allt på plats
Då har arbetet fortskridit. Då var bilen uppstartad, startade snällt men har lite ojämn tomgång just nu, behöver nog bli ordentligt varm, stått i ett år...
Den provisoriska elhärvan, notera att mätarhuset är med för Imobilizern...
Sen en dålig film, men den startade iaf!
https://youtu.be/Lwp1rR8Sf6o
Kopplade sedan in en Immo Emulator från ebay.
https://www.ebay.co.uk/itm/273058595741
Tro det eller ej, men den fungerade, väldigt oklart hur men nu behövs inte mätarhus eller givare från nyckeln. Så nästa steg är att rensa klart härvan samt att koppla in den i MK1:ans tändlås.
Så nu är det:
- lufta bromsar
- koppla klart elen inkl box för ECU i motorrummet
- svetsa klart avgas
- underedsbehandla där vi svetsat fast delar undertill
- spolarvätskebehållare
- gasvajer
Så inte mycket kvar innan provtur
//A
|
|