Forum - Volkswagen Passat - VW Bluetooth adapter, vad köpa till den?

JonB
Passat 7 Ort: Halmstad
Mån 26 jun 2017 16:23 Svara med citat
Hej.

Ny på forumet och ny som VW ägare. Har köpt en 2013 Passat, R-Line(?). Gillar bilen mycket än så länge. Piggare och roligare än min gamla trötta V70, även om det är mindre plats i bagaget.

Med i bilen satt vad som ser ut som en telefonhållare.

Bild[/img]

Efter lite googling så visar det sig vara en Bluetooth adapter eller dylikt. Dock fick jag inte med något att sätta på, t ex adapter för iphone eller dylikt.
Ringde lokala VW-säljaren som berättade att dessa användes/används för att ge bluetooth till bilen, vilket är märkligt för att bilen har redan bluetooth integrerat.

Nåväl, eftersom det är hål i instrumentpanelen så tänkte jag att den får sitta kvar. Jag tänkte att man kanske kan ladda mobiler eller dylikt mest för att ha nytta av den men en adapter för iphone 5 kostar 1600 kr och för 6´an 1000 kr. Vi har givetvis båda varianterna i familjen.

Finns det billigare piratvarianter som man kan sätta på för att hålla iphone 5 eller 6? Bra återförsäljare?

Följdfråga; Jag använder ofta Waze att navigera med från mobilen och nyare VW kan tydligen spegla telefonens skärm till bilens multimediaskärm. Finns det eftermarknadslösning för att åstadkomma detta med min bil?

Tack på förhand, mvh Jonas
Sankan
Polo 5 1,4 - 14 Ort: Eskilstuna
Tis 11 jul 2017 19:33 Svara med citat
Hej
Jag har en adapter som du kan få köpa, nästan ny. Dom säljs inte längre på Volkswagen vad jag kan se.
Den passar till Iphone 5,5S och SE. Du får den för 800 kr plus frakt om du inte vill hämta den själv förstås.