Hej
Min son funderar på att köpa en Passat med bensin motor(B6 modellen) och nu undrar jag vad man ska kolla efter (svagheter, brister).
Är det inte väldigt mycket rost problem på denna modell?
Vilken bensin motor ska man välja för att slippa en massa problem.
Minst problem med bensin motorerna är väl isf 150hk FSI modellen alt 200hk TFSI motorn..
Är väl som alla andra bilar, service historik, kamrem bytt, senaste besiktnings protokoll, däck (kolla ordentligt på insidan, lätt att de sliter snett pga ex. en fjäder som är brusten).
Funkar allt? Handbroms problem är även det ett dyr reparation oftast, krånglar titt som tätt..
Ja rekommenderar att om han nu ska köpa en B6 (05-2010) så sikta på ngn av de senare modellerna.
minst barnsjukdomar!
Köp inget bara för att den är ju billig = ni kommer få kosta på den lika mkt som den kostar i inköp.
Och ja de rostar en HEL del..
Dörrar, motorhuv, baklucka, bakskärmar och vissa även på taket!
Köp INGEN TSI eller eco fuel..
//Jobbar med dessa bilar dagligen på auktoriserad vag verkstad
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
dagens tsi motorer, de som kom i golf 7an är vettiga.
De har kamrem
Sankan skrev:
Låter inte alls bra, kanske bäst att titta på något annat. har du något förslag på en Volkswagen bil som inte är så stora problem med?
De är problem med alla bilar förr eller senare
Nu är ju jag lite "skadad" med tanke på att jag jobbar med dessa.
Beror alldeles på hur mkt man tänkt lägga på en bil.
Vad har man för krav, bensin/diesel, kombi/sedan, automat/manuell, pristak osv osv..
Finns massor med vettiga bilar men beror ju såklart på vad man kan tänka sig köpa bil för
Funderat på o leasa en bil annars?
1895:- /månaden kostar en helt ny polo exempelvis.
Då är de inkluderat service osv..
Kan vara värt det, beror på hur mkt man åker och vad man har för krav.
En gammal bil kostar ju att reparera osv osv..
Slår man ut de så kommer man snabbt upp i ganska höga summor!
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00