tillin
Passat 5 Ort: Finland |
| Mån 21 aug 2017 17:58 |
|
Hej när ska kamremsbyte göras på en passat b5 1.6L? Har snart rullat 30000 mil.
Och vad är det för intervaller på oljor och filtrer och annat dylikt? Och vad för annat behöver va nytt förutom remen och vattenpump? Tänkte göra jobbet själv så.
|
|
rolly
Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping |
| Mån 21 aug 2017 23:24 |
|
Kamremsbyte på just din är bäst o fråga vw om . Många byter efter 5 år ,
Olja o filter ska du byta en gång per år . Det med långa intervallstider är inte bra då det kan blir koks o skit som sätter igen sig. så har man som regel en gång per år så är det bäst.
Sen byter du spännrullar o löprullar också när du byter kamrem
|
|
tillin
| Ons 23 aug 2017 12:28 |
|
| rolly skrev: | Kamremsbyte på just din är bäst o fråga vw om . Många byter efter 5 år ,
Olja o filter ska du byta en gång per år . Det med långa intervallstider är inte bra då det kan blir koks o skit som sätter igen sig. så har man som regel en gång per år så är det bäst.
Sen byter du spännrullar o löprullar också när du byter kamrem |
Okej, det som jag verkligen undrar är när kamremmen ska bytas? är det 12000 mil eller? eller har dom kortare eller längre service intervaller på kamremmen?
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Ons 23 aug 2017 16:59 |
|
| tillin skrev: | | Okej, det som jag verkligen undrar är när kamremmen ska bytas? är det 12000 mil eller? eller har dom kortare eller längre service intervaller på kamremmen? |
Många gånger är det både miltal eller ålder, vilket som kommer först, när är remmen bytt förra gången?
|
|
tillin
| Ons 23 aug 2017 17:50 |
|
| rolly skrev: | Kamremsbyte på just din är bäst o fråga vw om . Många byter efter 5 år ,
Sen byter du spännrullar o löprullar också när du byter kamrem |
Okej, det som jag verkligen undrar är när kamremmen ska bytas? är det 12000 mil eller? eller har dom kortare eller längre service intervaller på kamremmen?
|
|
tillin
| Ons 23 aug 2017 17:55 |
|
| r o l l e skrev: | | Många gånger är det både miltal eller ålder, vilket som kommer först, när är remmen bytt förra gången? |
Jag tror att remmen är bytt senaste vid 18000 mil och bilen har rullat i nuläget strax 30000, tyvärr är serviceboken på finska så jag är inte helt säker när den är senast är bytt samt så är det tjejens bil så hon vet ej när den är senast bytt.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|