Forum - Volkswagen Passat - Ingenting fungerar på släpvagnen

3wmike
Passat 7 tdi Ort: Sollefteå
Ons 16 aug 2017 21:23 Svara med citat
Har en 2013 Passat Tdi kombi, med el dragkrok och backkamera och nu när jag skulle använda släpvagn för första gången på länge fungerar ingenting, har provat ett par släpvagnar och ingen av dom lyser nånstans. Läste nånstans om en cam bus-säkring men fattar nada
Tacksam för tips
//Micke
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Ons 16 aug 2017 23:00 Svara med citat
Kolla dina säkringar, sitter till vänster brevid ratten (på kortsidan av instrumentpanelen).
Brukar vara 3st för draget, kom ihåg ta ut 1 säkring i taget. Är den hel så sätt tillbaka den på samma ställe!

Förstår du nada så kanske de är bäst du lämnar in bilen Wink

/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
3wmike
Tor 17 aug 2017 8:04 Svara med citat
golf666 skrev:
Kolla dina säkringar, sitter till vänster brevid ratten (på kortsidan av instrumentpanelen).
Brukar vara 3st för draget, kom ihåg ta ut 1 säkring i taget. Är den hel så sätt tillbaka den på samma ställe!

Förstår du nada så kanske de är bäst du lämnar in bilen Wink

Tack för tips men har kollat säkringarna där du säger med multimeter men inte hittat nån trasig
Swingman
Passat 7 Alltrac 2,0 Ort: Älvkarleby
Tor 24 aug 2017 14:53 Svara med citat
Jag hade också problem med min släpkärra att inte lysen funkade. Felet jag hade var att jag hade lys vredet på auto, ett snäpp bredvid så funkade mina lysen.
3wmike
Mån 28 aug 2017 7:58 Svara med citat
Swingman skrev:
Jag hade också problem med min släpkärra att inte lysen funkade. Felet jag hade var att jag hade lys vredet på auto, ett snäpp bredvid så funkade mina lysen.

Tack, men det fick jag mig visat av släpvagnsförsäljaren
//Micke