Forum - Golf 4 (98-04) - Centrallåset spökar och belysningen i kupén funkar inte

Maharadja
Golf 4 1,6-99 Ort: Göteborg
Ons 20 sep 2017 17:45 Svara med citat
Hej! Låset och ljuset spökar i bilen. Den låser upp och låser sig om vartannat till och från när man kör och om den låser sig så är det inte alltid man kan öppna dörren ens inifrån Shocked
Hört att boxen i förardörren är trolig orsak, men dyyyr! Såg att det fanns på tradera förr 400spänn från Kina, någon som testat? Smile
enellen
Transporter T5 Kombi -12 Ort: Kungälv
Sön 24 sep 2017 21:57 Svara med citat
Har beställt en del saker från Tyskland till rätt bra priser. Kolla på Autodoc.se .
Begagnad låskista till förardörren verkar kosta ca 400 på bildelsbasen.
conny_norman
Golf 4 1.6 CL Ort: Örebro
Ons 06 dec 2023 23:35 Svara med citat
Har du artikel nummer för låskista till autodoc.se

PS! Hela bilens elsystem började krångla efter biltvätt hos utlänningar som körde med extrem högt vattentryck på sin spruta. Bilen blev hel tokig att försöka köra. Blåse luft på alla olika ställen inkl. omöjliga. Då gick låset vr dörr sönder och nyckel fjärrdrar inte tillbaka till utgångsläget.

Du kanske har den delen liggande?
rostful
Golf 4 1.6 Ort: Skövde
Sön 14 jan 2024 18:43 Svara med citat
När mitt lås till förardörren blev knasigt för några år sedan så köpte jag ett från Skruvat.. Det passade inte av någon anledning. Så jag fick pengarna åter. Låset fick jag behålla så jag tog reservdelar från det. Nu hittade jag inte lås på skruvat sida.
Det sitter en fjäder i dörrlåset. Kolla fjädern på Skruvat artikelnummer 1388873. Lite pilligt att byta så man får fota eller rita av hur delarna satt. Har funkat bra i flera år nu. Kanske VAG har fjäder? Om det nu är den som gått av. Eller om det är nåt el fel?