Forum - Volkswagen Passat - Passat Variant B8 2015 - Bilbatterier

Rutvikarn
Passat 7 TDI 2.0 Variant Ort: Luleå
Lör 28 okt 2017 11:30 Svara med citat
Hej alla,
Var hittar jag bilbatteriet? Under huven så är det i vanlig ordning smockfullt med undantag för där batteriet "borde" ha suttit. Ser lite roligt ut med ett så stort hål gapandes.
Har hittat laddningspunkterna så jag kan ladda batteriet och det är ju bra. Men vet alltså inte var batteriet sitter rent fysiskt. Har läst i handboken och där står det "beroende på modell så kan det finnas två batterier" (dock inte min) och det andra batteriet sitter då i bagaget bakom en lucka.
Tro mig jag har letar efter en lucka men kan inte hitta någon och vill inte börja bryta och bända i sidopanelerna med risk att bryta av plastklackar m.m.

Har kollar, letat och sökt på Google och Youtube och lagt en massa tid på att ange olika sökord både på engelska och svenska men går bet...... Crying or Very sad

Så om någon har en bild eller instruktion som kan kasta lite ljus på var batteriet gömmer sig så är jag er mycket tacksam om ni delar med er Smile

/Rutvikarn
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Sön 29 okt 2017 20:32 Svara med citat
På passat b8an sitter väl batteriet i reservhjulsbaljan om jag ej missminner mig..

/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
Rutvikarn
Mån 30 okt 2017 20:01 Svara med citat
Hej,
Tack för svaret men tyvärr inte.
Där finns bara ett kit med punkasprej, kompressor, förstahjälpen, en mejsel och låsbultsnyckeln till hjulen.
Sitter troligen bakom någon panel, höger eller vänster men hur kommer man åt batteriet utan att bryta sönder snäppen m.m. ?

Så fort jag vet så kommer jag filma och lägga ut på Youtube för det finns inte nu när man behöver veta.

/Rutvikarn
Rutvikarn
Ons 08 nov 2017 19:48 Svara med citat
Fortfarande ingen som vet?
Har hittat laddpunkter under huven så jag kan ladda batteriet var hän det nu befinner sig i bilen Wink
Men det finns inte en bild, instruktion att finna på "hela INTERNETET" .....helt otroligt.

Tävling!
Om någon kan tipsa mig om var batteriet finns lokaliserat i min bil så skickar jag en trisslott Wink

Drive Safe in this Crazy World.
bengtved
Golf 4 1,6-99 Ort: Robertsfors
Ons 08 nov 2017 20:51 Svara med citat
Kan det vara som i Audi. Minns att vi letade en gång efter batteriet.
Taarzaahn
Golf 2 1988 1.8i CL Ort: Lund
Ons 29 nov 2017 10:13 Svara med citat
Rutvikarn skrev:
Fortfarande ingen som vet?
Har hittat laddpunkter under huven så jag kan ladda batteriet var hän det nu befinner sig i bilen Wink
Men det finns inte en bild, instruktion att finna på "hela INTERNETET" .....helt otroligt.

Tävling!
Om någon kan tipsa mig om var batteriet finns lokaliserat i min bil så skickar jag en trisslott Wink

Drive Safe in this Crazy World.

Sitter bakom vänster panel bak. Glöm inte trisslotten Smile

BILDÅRE????
NÄ GOLFIDIOT