Forum - Din Volkswagen - Snart hämtar jag min nya Golf GTI från Din Bil

Hansthomas
Golf 7 GTI-2018 Ort: Trelleborg
Tor 23 nov 2017 5:29 Svara med citat
Hej jag är från Trelleborg och har kört långtradare de senaste 36 åren, är helt inriktad på bilar och därvid rörande grejer. Har haft etthundra olika bilar sedan 1970 med början på en 7 år gammal Mercedes 220b den stora karossen. Köpt för 3000 kr. Alla i stan trodde jag var rik Laughing Men de såg nog inte när jag puttade igång den på gatan efter startmotorn lagt av d'oh!

Det bilinnehavet varade i något år då jag körde 5000 mil Razz Sedan blev det en svart Amazon-64:a med 4 dörrar och de gamla stolarna. De nya vinylspunna sätena kom först 1965 och var bra mkt bättre att sitta i och snygga.Den bilen kostade 4000 kr och bilhandlaren kallades för Svarte Petter. En liten kille som sålde bilarna på en tomt sidan om Philipsons bil i Malmö och en hodda att sitta i. Hodda e´skånska och betyder en bod av trä.

Den Volvon hade jag i många år. Kanske 3. Den drog jag t.o.m. till Fjollträsk på. Och åter. Snart fick den en motorrenovering som kostade 4.000 kr. När jag kollade på den första gången så ville bilhandlaren Svarte Petter själv köra. Han körde som gamla Agata 90 år, så mjuka växlingar och låga varv. Senare förstod jag varför. Motorn var ju slut
d'oh!