Forum - Volkswagen Passat - Skambud? inbytesbil

Beifeldtarn
Passat 6 Ort: Skövde
Ons 14 mar 2018 8:18 Svara med citat
Hej!

Jag och sambon är sugna på en ny passat, idag har vi en VW Passat -07 2.0 200hk (kombi) som rullat 19500mil med kamremsbyte gjort vid 15.000 och i januari bytte vi bromsar runt om på verkstad (ok, belägg, skivor)

Jag har hört mig för med lite olika firmor vad vi kan få för den i inbyte, första firman angav 15-20.000 och dom två andra firmorna sa att det kunde variera men troligtvis inte mer än 25.000kr

Det känns sjukt lite, men är det så lite dom faktiskt erbjuder för att kunna göra en såpass vinst vid försäljning?

Vi tittar ju i prisklassen runt 180-200.000 just nu och vi skulle ju vilja att våran nuvarande passat täckte kontantinsatsen i alla fall, är det bara att sälja privat i så fall?

Ha en kanonfin dag och tack på förhand!
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Ons 14 mar 2018 21:33 Svara med citat
Tyvärr är de inte mkt mer för en sån bil... De är ändå en 11år gammal bil som gått 20k mil.
Just den modellen av passat lider ofta av mkt elfel och rost tyvärr..
Så de är lite en chansning att byta in en sån här och de värderar lågt för att ev. kunna täcka upp ev. kostnader som kan uppstå vid fel
som den nya ägaren får efter köp.

Bara kolla blocket och sen lägga ut den privat och testa!

/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00