danmic.2011
Golf 2 1,8i RP Monojet Ort: Emmaboda |
Sön 25 okt 2020 12:07 |
|
Hej,
Är ny här så hej till Alla medlemmar.
Är tillbaka i Golf världen sedan många års uppehåll. Har f.n. en Golf 2 med 1,8 RP motor, monojet insprutning som jag försöker göra i ordning. Motorn går väl ganska OK så fort O2 sonden (Lambdan) tar över.
Startar alltid varm som kall dock - vid kall start går väldigt ojämnt på ca 900 varv, går aldrig upp till dem höga tomgångsvarven som den skall väl göra när den är kall. Misständer och ryker svart ända tills den blir varm. Därefter tänder fint på alla 4 och den svarta röken försvinner. Dock är den fortfarande lite orolig på tomgången.
Har hunnit bara ta hand om tändningen hittills - så det är nya tändstift, tändkablar, rotor och fördelarlock. Provade också att byta den blåa temperaturgivaren då den fanns till hands - ingen förbättring efter detta. Hade även en annan tomgångsmotor som jag satte ditt på prov. Igen - ingen förbättring.
Skall byta alla vakuumslangar för säkerhetsskull fast jag hittat något tydligt läckage nånstans.
Har både Haynes och Bosch manualen för Monojet men inga bra tips angående felsökning.
Tacksam för alla tips.
Mvh
Dan
|
|
FLHYDRAGLIDE
Golf 2 Ort: Västerås |
Tis 16 aug 2022 15:02 |
|
Hej.
tycker det är konstigt och dåligt att du inte fått ett enda svar!!!!
Löste det sig?
|
|
FLHYDRAGLIDE
Golf 2 Ort: Västerås |
Tis 16 aug 2022 22:51 |
|
Kolla bränsletrycksregulatorn. Sitter överst i insprutningsöppningen under spridaren. Var försiktig när du lossar dom 4 skruvarna till locket! Sätt ett finger på locket och ta inte bort det förrän att skruvarna är borta. Släpp då försiktigt och lyft bort locket. Kolla så membran och fjäder är i funktionsdugligt skick. Ingen rost eller hål i membranet. //P
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|