Staffan Passat
Passat 7 +46702818001 Ort: Västerås |
| Fre 31 dec 2021 11:49 |
|
Hej!
Mitt batteri är slut och jag står i begrepp att köpa ett nytt.
Eftersom jag har en (älskad) dieselvärmare funderar jag på val av batteriprestanda som Batterikapacitet och
Köldstartström.
Biltema och OKQ8 har ungefär följande, räcker det?
Batterikapacitet [Ah]:70
Köldstartström EN [A]:760
Vad rekommenderar ni ?
Hälsningar
Staffan
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
| Lör 01 jan 2022 11:19 |
|
| Staffan Passat skrev: | Hej!
Eftersom jag har en (älskad) dieselvärmare funderar jag på val av batteriprestanda som Batterikapacitet och
Köldstartström.
Vad rekommenderar ni ?
Hälsningar
Staffan |
Är det vad du har idag? Spontant så känns 70 Ah lite snålt.
Om man söker på ditt regnr så brukar det komma upp förslag på kompatibla batterier.
Har inte din Passat ett batteri till vänster i bagaget till parkeringsvärmaren?
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Lör 01 jan 2022 13:03 |
|
| Staffan Passat skrev: | Hej!
Köldstartström.
Vad rekommenderar ni ?
Hälsningar
Staffan |
Vissa bilar har ett extra batteri för värmaren, ofta gömt bakom inredning i skuffen. OM du har ett sådant batteri kommer ovanstående batteri räcka...
Har du inte det, kolla den fysiska platsen. Många gånger säljs samma modell med 3 olika storlekar på batteri beroende på motoralternativ, utrustning på bilen och geografisk marknad. Kan du få dit ett 90Ah timmar batter kommer du kunna starta bilen även om du kört värmaren lite länge etc.
En ytterligare rekommendation är att stödladda batteriet minst en gång i veckan typ över natten med en batteriladdare. Om du har någon tillgång till eluttag köp en liten laddare tex ctek (som har snabbkoppling) eller defa som monteras ihop med motor- och kupevärmare så är du snäll mot batteriet och säkrar längre livslängd
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|