RaksoGab
Passat 5 1.8 -03 Ort: Örebro |
| Mån 24 jan 2022 20:36 |
|
Hej!
Ny på forumet! Letat runt lite men inte hittat någon tidigare tråd om detta.
Köpte en gammal Passat Turbo Sedan 03:a i somras, som student är detta en riktigt härlig lyx (iaf om den rullar och inte strular).
Problemet uppstod en förmiddag då både jag och sambon kände symtom av covid-19 och tänkte testa oss men lyckas inte komma in i eller låsa upp bilen? .
Varken nyckellåset eller fjärrlåset fungerar, dock får jag upp bagageluckan (det nyckellåset fungerar alltså). Inte lyckats fälla sätena från bakluckan, kanske lösningen är där? Har två nycklar, tänkte att de var dåliga så bytte batteri på dem. Får signal från dem men inget i bilen (röd lampa blinkar på nyckeln men inget i bilen överhuvudtaget som den brukar?). Jag lyckas få in nyckeln i låset och kan vrida men ingen effekt.
Efter samtal med verkstad föreslog dem att kontakta assistans kår eller bogsera till verkstad, det känns dyrt?
Alternativet är väl att panga en ruta men förutsättningen då måste vara att problemet kan lösas och lösas direkt då bilen står utomhus på allmän parkering och jag annars fortfarande inte kan ta mig in i bilen.....
Tacksam för alla tips och hjälp!
|
|
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad |
| Tis 25 jan 2022 7:54 |
|
| Öppna handtaget till dörren på förarsidan. Håll det öppet och pilla bort täcklocket som är en del av handtaget. Där bakom har du ett vanligt nyckelhål för din nyckel. Ladda sedan bilatteriet eller köp ett nytt.
|
|
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad |
| Tis 25 jan 2022 7:58 |
|
| Radera
|
|
RaksoGab
Passat 5 1.8 -03 Ort: Örebro |
| Tis 25 jan 2022 10:12 |
|
| Mranderz skrev: | | Öppna handtaget till dörren på förarsidan. Håll det öppet och pilla bort täcklocket som är en del av handtaget. Där bakom har du ett vanligt nyckelhål för din nyckel. Ladda sedan bilatteriet eller köp ett nytt. |
Har inget täcklock över nyckelhålet, när jag skrev att jag testat med nyckellåset var det detta jag menade. Rädd att nyckel ska gå av om jag vrider mer.
Laddade batteriet för en vecka sedan, mätte 13,46 Volt avstängd.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|