Forum - Offtopic - Biltemas bättringsfärg.

Fålkswagen Gålf säx
Golf 6 1.6 TDI 2011 Ort: Göteborg
Lör 04 jun 2022 18:22 Svara med citat
Har någon erfarenhet av Biltemas bättringsfärg?

Efter att ha bättringslackat, med Biltemas reflexsilver metallic, kan jag konstatera att bättringsfärgens kulör skiljer sig ganska mycket från originalkulören.

Är detta målningsresultatet något man får lära sig att leva med eller finns det något att göra?

Golf 6 2011 1.6 TDI 105PS (CAYC) 5-växlad manuell låda (LUB) 14 000 mil
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 05 jun 2022 18:07 Svara med citat
Fålkswagen Gålf säx skrev:
Har någon erfarenhet av Biltemas bättringsfärg?

Efter att ha bättringslackat, med Biltemas reflexsilver metallic, kan jag konstatera att bättringsfärgens kulör skiljer sig ganska mycket från originalkulören.

Är detta målningsresultatet något man får lära sig att leva med eller finns det något att göra?

Om du vill använda butteriks färger får du lära dig leva med problemet...

De har inte exakta färgerna, utan snarlika eller kanske snarlika eller i bästa fall liknande.

Gå till vw och köp sprayfärgskit för just din bil så kommer det bli så bra det kan bli.
bildock
Golf 5 04 fsi+Golf5 1,6 08 Ort: Norrköping
Tis 07 jun 2022 23:06 Svara med citat
VW original är nog det bästa men kostar också, jag använder biltemas färger mycket även till modeller, en sak som är otroligt viktigt och många användare gör fel, rysta inte burken upp och ned all bottensats ligger då kvar i botten med helt fel kulör, gör som så att håll flaskan i handen och gör en cirkelrörelse snart hör du kulan i botten lossnar från ingridienserna som ska blandas med till rätt kulör,fortsätt när du hör kulan lossnat kanske hela 10 min. då först har du fått loss på all pigment som måste vara uppblandad för rätt kulör
Jag har själv gjort ett litet jobb på min bil VW silver och visst det blev jättebra men i en viss vinkel med infallande ljus så bryts det inte på samma sätt och kan förnimmas något mörkare ton, nu pratar jag om metallic och det är svårare även för proffs, solida kulörer är lättare men vad kostar en burk tema 80:- ja då har jag ett strålande resultat.