Tjena...tänkte bara säga att jag funderadep å att måla mitt block med me hammarlack...MEN då va jag nere i ett garage hos ett par killar och frågade och då sa dom att använd inte hammalack..det är silicon i det ch det ska man vara försiktig med...nu vet iten jag oim det stämmer men man kanske ska ta ngt annat utan silicon i
ngn annan som kanske vet detta?
jag undrara ju med så därför jag skriver inlägget=)
ha d gott
Hammarlack släpper inte ut värmen ur oken lika bra som 'riktig' bromsoksfärg.
Silikon är inte farligt så länge det håller sig borta från lacken. Eller ja, ska bilen lackas om är det ingen hit.
Men still, hammarlack är inte att rekommendera om du vill ha kylda bromsar.
Jo man ska väl det...alltsåp jag vet inte därför jag skrev så som jag gjorde...det ända dom sa som berättade dett aför mgi va att man ska akta sig för lacker och färger med silicon i...sedan så va ju jag lite dum så jag frågade ju inte vidare:p hehe
Jag har använt en sån där liten burk hammarlack till blicket + en massa saker runt om. Har ungefär halva burken kvar. Dryg färg som räcker länge, iaf om det är svart då det täcker bra.
Jag brukar alltid rekomendera Nordsjö Pansarolo Finish som finns i flera kulörer sam kan brytas till fler...
Funkar kalas och man behöver inte oroa sig för problem som silikone kan medföra!
Jag har använt en sån där liten burk hammarlack till blicket + en massa saker runt om. Har ungefär halva burken kvar. Dryg färg som räcker länge, iaf om det är svart då det täcker bra.
Jag brukar alltid rekomendera Nordsjö Pansarolo Finish som finns i flera kulörer sam kan brytas till fler...
Funkar kalas och man behöver inte oroa sig för problem som silikone kan medföra!
Vart finns sån att få tag på? pris på sån ungifär?