Forum - Volkswagen Passat - Mekatronik Passat GTE 2017 Hybrid

Kristian Larsson
Passat 8 GTE Hybrid Ort: Laholm
Mån 16 okt 2023 13:13 Svara med citat
Hej
Jag har en PASSAT GTE (hybrid) 2017 där mekatroniken till växellådan gått sönder enligt VAG som gjort en felsökning
Jag kollar runt om det finns någon som renoverar istället för att köpa nytt för det är väldigt dyrt

VAG som gjorde felsökningen satte i sladden och kolla felkoden bara sen fick jag ett prisförslag på 46.500Sek för att byta ut hela mekatroniken??
Min tanke är att det kanske inte är hela mekatroniken som är sönder och att det kanske finns någon som kan plocka ner den och se vad det är för fel och ev renovera .

Obs det är inget fel på växellådan, det som händer är att den plötsligt slår av bensindriften och går endast på el.
Det är mekatroniken på en 6-växlad växellåda med dubbelkoppling 0DD

Har någon varit med om detta?

Den har gått 17.000 mil så jag får inget på försäkringen tyvärr
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 16 okt 2023 18:23 Svara med citat
Kristian Larsson skrev:
Hej
Jag har en PASSAT GTE (hybrid) 2017 där mekatroniken till växellådan gått sönder enligt VAG som gjort en felsökning
Jag kollar runt om det finns någon som renoverar istället för att köpa nytt för det är väldigt dyrt

VAG som gjorde felsökningen satte i sladden och kolla felkoden bara sen fick jag ett prisförslag på 46.500Sek för att byta ut hela mekatroniken??
Min tanke är att det kanske inte är hela mekatroniken som är sönder och att det kanske finns någon som kan plocka ner den och se vad det är för fel och ev renovera .

Obs det är inget fel på växellådan, det som händer är att den plötsligt slår av bensindriften och går endast på el.
Det är mekatroniken på en 6-växlad växellåda med dubbelkoppling 0DD

Har någon varit med om detta?

Den har gått 17.000 mil så jag får inget på försäkringen tyvärr

Misstänker att du inte först sökte på forumet? Här är en tråd med samma problem:
http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=55441
Kristian Larsson
Passat 8 GTE Hybrid Ort: Laholm
Tis 17 okt 2023 9:35 Svara med citat
Jag är inte riktigt hemma på hur man söker här inne men jag är väldigt tacksam att du bifogade länken
Massa tack🙏