maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Fre 05 jan 2024 17:13 |
|
Kan någon rekommendera en vettig däckhandlare på nätet som levererar i rätt tid och har vettiga priser?
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
Fre 05 jan 2024 21:25 |
|
maxmsm skrev: | Kan någon rekommendera en vettig däckhandlare på nätet som levererar i rätt tid och har vettiga priser? |
Däcline.se handlade jag kompletta vinterhjul inför två vintrar tillbaka, fick de på utsatt tid. Fälgarna har överlevt saltslask etc utan färgsläpp än. Tyckte det var vettigt pris.
Köpte en annan uppsättning kompletta vinterhjul till en bil jag köpte, leverans direkt till bilfirman. La beställning måndag före Julafton, och de hade levererats till bilfirman onsdag morgon.
Passform etc verkar utmärkt, märkte ingen obalans etc när jag idag körde hem bilen från Göteborg.
rekommenderas
|
|
maxmsm
Lör 06 jan 2024 9:02 |
|
r o l l e skrev: | Däcline.se handlade jag kompletta vinterhjul inför två vintrar tillbaka, fick de på utsatt tid. Fälgarna har överlevt saltslask etc utan färgsläpp än. Tyckte det var vettigt pris.
Köpte en annan uppsättning kompletta vinterhjul till en bil jag köpte, leverans direkt till bilfirman. La beställning måndag före Julafton, och de hade levererats till bilfirman onsdag morgon.
Passform etc verkar utmärkt, märkte ingen obalans etc när jag idag körde hem bilen från Göteborg.
rekommenderas |
Tack, men länken fungerar tyvärr inte.
|
|
olle54
Golf 7 Sportkombi 1.4 TSI Ort: Karlshamn |
Lör 06 jan 2024 9:53 |
|
Https://dackline.se/ Har en Golf Sportkombi 1.4 TSI Multifuel 2017 (tillverkad 08/2016)
|
|
maxmsm
Lör 06 jan 2024 10:24 |
|
olle54 skrev: | Https://dackline.se/ |
Kanon!
Jag stoppade in ett k men missade att byta ä mot a......
|
|
maxmsm
Lör 06 jan 2024 10:28 |
|
r o l l e skrev: | Däcline.se handlade jag kompletta vinterhjul inför två vintrar tillbaka, fick de på utsatt tid. Fälgarna har överlevt saltslask etc utan färgsläpp än. Tyckte det var vettigt pris.
rekommenderas |
Nära och bra, kan hämta själv!
Tack!
|
|
r o l l e
Lör 06 jan 2024 10:36 |
|
maxmsm skrev: | Nära och bra, kan hämta själv!
Tack! |
återkoppla gärna hur du tycker deras priser är, hur det fungerar och resultatet oavsett var du köper
|
|
maxmsm
Lör 06 jan 2024 11:12 |
|
r o l l e skrev: | återkoppla gärna hur du tycker deras priser är, hur det fungerar och resultatet oavsett var du köper |
Priserna är högre än andra jag själv har hittat men i detta fallet så får snabbheten vinna, sambon körde sönder ett bakdäck på sin bil igår och jag vill ha ett exakt likadant så snabbt som möjligt av förklarliga skäl.
Jag kommer att ringa runt på måndag och se vilka som kan leverera snabbast.
Jag bor i närheten av Helsingborg så här borde jag kunna hämta själv.
|
|
maxmsm
Tis 16 jan 2024 17:48 |
|
r o l l e skrev: | återkoppla gärna hur du tycker deras priser är, hur det fungerar och resultatet oavsett var du köper |
En återkoppling kommer här:
Länken du rekommenderade hade betydligt högre pris än de billigaste på nätet när jag kollade direkt på lördagen men på måndagen när jag ringde runt och mailade till de företagen som hade korrekt modell på däck så låg deras pris bland de lägsta men pga de inte svarade i telefon och var långsamma på mailen så köpte jag från dack365.se men med facit i hand så hade ditt tips varit både snabbast, enklast och billigast då jag hade kunnat köra in till dem på Berga i Helsingborg och fått däcket omlagt mycket snabbt!
Hade jag tagit en fika innan beställning så hade jag hunnit få deras mail och köpet hade blivit från Däckline.
Nu fick jag sitta och vänta större delen av dagen på att Postmord skulle behaga komma och leverera mitt däck....
|
|
r o l l e
Tis 16 jan 2024 18:34 |
|
maxmsm skrev: | En återkoppling kommer här:
Länken du rekommenderade hade betydligt högre pris än de billigaste på nätet när jag kollade direkt på lördagen men på måndagen när jag ringde runt och mailade till de företagen som hade korrekt modell på däck så låg deras pris bland de lägsta men pga de inte svarade i telefon och var långsamma på mailen så köpte jag från dack365.se men med facit i hand så hade ditt tips varit både snabbast, enklast och billigast då jag hade kunnat köra in till dem på Berga i Helsingborg och fått däcket omlagt mycket snabbt!
Hade jag tagit en fika innan beställning så hade jag hunnit få deras mail och köpet hade blivit från Däckline.
Nu fick jag sitta och vänta större delen av dagen på att Postmord skulle behaga komma och leverera mitt däck.... |
Jag har ju inte haft en bestämt däck jag ska ha när jag köpt, utan valt bland tillgängliga däck i den dimension, hastighets- och lastindex och därifrån valt ett prisvärt alternativ som fått vettiga betyg i däcktester etc.
Men däck är ju slitagevara så blir fler chanser
|
|
maxmsm
Tis 16 jan 2024 19:52 |
|
r o l l e skrev: | Jag har ju inte haft en bestämt däck jag ska ha när jag köpt, utan valt bland tillgängliga däck i den dimension, hastighets- och lastindex och därifrån valt ett prisvärt alternativ som fått vettiga betyg i däcktester etc.
Men däck är ju slitagevara så blir fler chanser |
I detta fallet så hade sambon fått punktering på ett av sina vinterdäck och fortsatt att köra så det var helt skrot och dessa var kanske 200-300mil gamla så jag behövde ett Kuhmo WinterCraft Ice WI51 215/55R17 98T XL och helst fortare än kvickt och där visade det sej att ditt tips hade vunnit med hästlängder...
|
|