Th3Glow1ngC4t
Golf 4 1.6 -99 Ort: Gotland |
Tis 09 apr 2024 18:38 |
|
Hej, är det någon som vet hur dom två oljetrycksgivarna ska sitta? Har glömt hur dom satt...
Det är en Golf 3 -97, ADZ motor, så sitter två givare över oljefiltret, en blå och en vit, och vilken av kablara ska gå till vilken av dom?
Tack på förhand
|
|
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm |
Tor 11 apr 2024 12:22 |
|
Jag frågade ChatGPT och Gemini. Här är svaret från ChatGPT:
Den blå givaren är för oljetrycket och den vita är för oljenivån. Normalt sett ska den blå kabeln anslutas till oljetrycksgivaren och den vita kabeln till oljenivågivaren. Det är viktigt att se till att kablarna är korrekt anslutna för att få korrekta avläsningar och för att undvika skador på motorn. Om du är osäker rekommenderar jag att du konsulterar en bilmanual eller kontaktar en kvalificerad mekaniker för att få råd specifikt för din Golf 3 -97 med ADZ-motorn.
|
|
Th3Glow1ngC4t
Fre 12 apr 2024 20:47 |
|
Stötfångaren skrev: | Jag frågade ChatGPT och Gemini. Här är svaret från ChatGPT:
Den blå givaren är för oljetrycket och den vita är för oljenivån. Normalt sett ska den blå kabeln anslutas till oljetrycksgivaren och den vita kabeln till oljenivågivaren. Det är viktigt att se till att kablarna är korrekt anslutna för att få korrekta avläsningar och för att undvika skador på motorn. Om du är osäker rekommenderar jag att du konsulterar en bilmanual eller kontaktar en kvalificerad mekaniker för att få råd specifikt för din Golf 3 -97 med ADZ-motorn. | Nej, både den vita och blå är tryckgivare, en för hög och låg varvtal. Och kablarna är ej blå och vit.
|
|
Th3Glow1ngC4t
Fre 12 apr 2024 20:48 |
|
Är det någon som kan ta en bild på sin bil och visa vilken plats givarna sitter uppe på oljefilterhuset, och kablarnas placering? Behöver vara en 1.8 motor.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|