Hej! Hade loss spjällmotorn på bilen och gjorde rent den då det var en massa "fastbränt" sot och skit runt spjället men jag fick den helt ren och monterade tillbaks den men nu går den som en potta skit!! Otroligt dålig tomgång och den slutar att svara på gasen..... Anledningen till att jag gjjorde rent var att innan så "rasslade" spjället när motorn var kall men fö så gick bilen som den skulle med jämn och fin tomgång... Men det satt en massa skit på kanten av själva spjället så jag misstänker att det inte kunde stänga helt och därför "rasslade" el vibrerade när motorn var kall en liten stund för att sen inte låta något öht.... Något tips på vad som hänt??? Har haft andra bilar med elektriskt gaspjäll där jag tom bytt ut det och aldrig varit med om att bilen betett sig på detta viset utan gått som innan bytet...??? Kan väl nämna att jag tog av batterikabeln innan jag lossade spjällmotorn.. Motorn är en 1,6 16v 105hk och bilen en 06:a
Hej, har alltid trott det var en Golf 4.... ?
Men men.. Det gör ju inget att det blev en 5:a...?
Hur som helst så är problemet löst, det var förmodligen så att jag kommit åt slangen på baksidan som går upp till bromsservot då den satt löst och därför drog tjuvluft den vägen.... Tryckte in den och sen var allt bra! Kollade med wv om det gick att köpa "gummibiten" som sitter i änden av slangen men den fanns inte att köpa löst men det gick bra att köpa hela slangen (plast ca 20 cm) för det facila priset strax under 800kr!! Dom är inte kloka!
Men tack för ditt svar!