Jag har fått ett märkligt problem med bilen, Golf 1.6 Wolf 2002. Centrallåset på förarsidan (både fram och bakdörr) har gått i baklås och går inte att låsa upp. Centrallåset fungerar på högersida både fram och bakdörr. Även bakluckan fungerar.
Har både nyckel och fjärröppning. Båda låser upp låset på passagerarsidan fram och bak men förarsidans dörrar förblir låsta. Själva "låspinnen" på insidan dörren rör sig upp och ner när jag försöker låsa upp men dörren förblir låst, "låspinnen" rör sig upp men förblir nere.
Tänkte först om det var nån säkring som gått eller nåt men kommer ju inte åt säkringssluckan. Varken bak- eller framdörr går att öppna inifrån. Har läst en del andra problem med centrallåset men inget riktigt som liknar detta.
Någon som har en idé om vad man kan försöka med för lösning?
Senast ändrad Sön 11 aug 2024 0:17, ändrad totalt 1 gång
Det har jag ingen kunskap om hur man får reda på vilka felkoder man får dessvärre. Funderar lite.
Det sitter ett OBD II uttag bakom en lucka framför växelspaken där man kopplar in ett instrument och läser av eventuella felkoder.
Besiktningen brukar koppla in sej där och läsa av.
Instrumentet(felkodsläsare) finns på Biltema för en dryg femhundring:
Det sitter ett OBD II uttag bakom en lucka framför växelspaken där man kopplar in ett instrument och läser av eventuella felkoder.
Besiktningen brukar koppla in sej där och läsa av.
Instrumentet(felkodsläsare) finns på Biltema för en dryg femhundring: