maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Sön 13 okt 2024 9:33 |
|
Min ena "nyckel" till min Passat -13 reagerar inte vid tryck på knappen för upplåsning men funkar bra att både låsa med och köra bilen med, kan det gå att reparera eller måste man köpa en ny?
Om man måste köpa en ny, är det original som gäller eller finns det på annan marknad/handlare och går det att ansluta den till systemet på egen hand?
|
|
Stötfångaren
Golf 7 , ID3, Audi S3 Ort: Stockholm |
Sön 13 okt 2024 12:08 |
|
Plocka isär och gör ren kontakterna
|
|
maxmsm
Sön 13 okt 2024 12:19 |
|
Stötfångaren skrev: | Plocka isär och gör ren kontakterna |
Det var inte frågan, men du kanske kan vara snäll och ge en beskrivning av hur detta går till?
|
|
Stötfångaren
Mån 14 okt 2024 13:50 |
|
Maxmsm skrev "kan det gå att reparera eller måste man köpa en ny?"
Så, visst var det frågan!
Om man sedan vill ha en beskrivning av hur detta går till så kan man inte reparera saker.
Då återstår bara att köpa nytt!
|
|
maxmsm
Tis 15 okt 2024 20:05 |
|
Stötfångaren skrev: | Maxmsm skrev "kan det gå att reparera eller måste man köpa en ny?"
Så, visst var det frågan!
Om man sedan vill ha en beskrivning av hur detta går till så kan man inte reparera saker.
Då återstår bara att köpa nytt! |
Jag tolkar detta som att du inte har en aning om hur man öppnar nyckeln och "Plocka isär och gör ren kontakterna"!!
|
|
Stötfångaren
Ons 16 okt 2024 15:25 |
|
Du kan tolka det så, absolut.
Jag tolkar det som att du inte vet vilka verktyg du behöver och hur du ska gå tillväga. Om man måste fråga hur man tar isär en bilnyckel eller motsvarande komponent så har man inte kunskapen att ta hand om det som finns innanför.
|
|
maxmsm
Tor 17 okt 2024 10:28 |
|
Stötfångaren skrev: | Du kan tolka det så, absolut.
Jag tolkar det som att du inte vet vilka verktyg du behöver och hur du ska gå tillväga. Om man måste fråga hur man tar isär en bilnyckel eller motsvarande komponent så har man inte kunskapen att ta hand om det som finns innanför. |
Givetvis så har jag varken kunskapen eller verktygen för att dela och felsöka en sådan "nyckel"!!
Det bör alla som är läskunniga förstå när man läser frågan här!!
Tyvärr så har inte du det heller!!
|
|
Stötfångaren
Tor 17 okt 2024 16:41 |
|
Maxmsm skrev att jag varken har verktygen eller kunskapen för att felsöka en bilnyckel.
Vet inte var han stollar det ifrån.
Självklart kan jag felsöka och oftast laga en bilnyckel.
|
|
maxmsm
Tor 17 okt 2024 20:54 |
|
Stötfångaren skrev: | Maxmsm skrev att jag varken har verktygen eller kunskapen för att felsöka en bilnyckel.
Vet inte var han stollar det ifrån.
Självklart kan jag felsöka och oftast laga en bilnyckel. |
Då borde du kunna beskriva hur det ska gå till men icke.....
|
|
Stötfångaren
Fre 18 okt 2024 14:20 |
|
Det tar år och år att lära sig. Du tror det räcker med en fjantig YouTube-video. Men icke ...
|
|
maxmsm
Fre 18 okt 2024 16:51 |
|
Stötfångaren skrev: | Det tar år och år att lära sig. Du tror det räcker med en fjantig YouTube-video. Men icke ... |
Mmmmmmmmmmmmmmmm........
|
|
Stötfångaren
Sön 20 okt 2024 14:59 |
|
Obegriplig hjälplöshet du har. Nu ska alla felsöka din nyckel och du bara sitter och klagar!
Har du hört talas om Google?
"https://www.youtube.com/watch?v=3aFbL8ViTE8"
Nu kommer du säga att länken inte fungerar på din fjantiga nya iPhone för 30 000 kr.
Sedan, när din syster har hjälpt dig att starta videon, kommer du be någon översätta den till svenska ....
Det är ingen hejd på din hjälplöshet och gnällande! Skärp dig och ta tag i ditt eget problem!
|
|
olle54
Golf 7 Sportkombi 1.4 TSI Ort: Karlshamn |
Sön 20 okt 2024 19:56 |
|
Det där "99" han rengör med, vad är det? Har en Golf Sportkombi 1.4 TSI Multifuel 2017 (tillverkad 08/2016)
|
|
maxmsm
Mån 21 okt 2024 9:34 |
|
olle54 skrev: | Det där "99" han rengör med, vad är det? |
Han säjer i början 99 percent så gissningsvis ren sprit.
|
|
maxmsm
Mån 21 okt 2024 9:36 |
|
Stötfångaren skrev: | Obegriplig hjälplöshet du har. Nu ska alla felsöka din nyckel och du bara sitter och klagar!
Har du hört talas om Google?
"https://www.youtube.com/watch?v=3aFbL8ViTE8"
Nu kommer du säga att länken inte fungerar på din fjantiga nya iPhone för 30 000 kr.
Sedan, när din syster har hjälpt dig att starta videon, kommer du be någon översätta den till svenska ....
Det är ingen hejd på din hjälplöshet och gnällande! Skärp dig och ta tag i ditt eget problem! |
Usch kofångaren, är du avundsjuk på iPhone ägare??
Vilken Iphone modell kostar 30 000kr??
Vad gäller engelska så är jag i stort sett flytande på den efter ett antal år med internationella uppdrag.....
|
|
Stötfångaren
Mån 21 okt 2024 10:30 |
|
"Iphone modell" ...
Det heter "iPhonemodell". Ord som sägs ihop skrivs ihop.
Skriver du "Billiga barn cyklar" också? Självklart, det är ju samma sak som "Billiga barncyklar", eller hur Max?
|
|
maxmsm
Mån 21 okt 2024 15:53 |
|
Stötfångaren skrev: | "Iphone modell" ...
Det heter "iPhonemodell". Ord som sägs ihop skrivs ihop.
Skriver du "Billiga barn cyklar" också? Självklart, det är ju samma sak som "Billiga barncyklar", eller hur Max? |
Enligt denna sajten:
Vilken iPhone modell har jag?
https://telestore.se/blogg/vilken-iphone-modell-har-jag/
Du verkar ha någon slags mindervärdeskomplex.....
Om jag inte vet något så frågar jag gärna tex på ett forum, inte som du som svarar på saker du inte har den ringaste aning om, såsom det svenska språket
|
|
Stötfångaren
Mån 21 okt 2024 16:57 |
|
Stolle! Du skulle rösta på Trump om du fick!
|
|
maxmsm
Mån 21 okt 2024 19:49 |
|
Du kan inte ha alla hemma.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
|
maxmsm
|
Stötfångaren
Tis 22 okt 2024 17:02 |
|
Kolla på Candy och hennes bästa kompis Maxime, så lyckliga de är när de får ge sig på någon tillsammans. Delad glädje är dubbel glädje!
|
|
maxmsm
Tis 22 okt 2024 17:36 |
|
Stötfångaren skrev: | Kolla på Candy och hennes bästa kompis Maxime, så lyckliga de är när de får ge sig på någon tillsammans. Delad glädje är dubbel glädje! |
Man kan fan tro att du är fem år gammal!!
Du måste vara så otroligt korkad när du håller på som du gör, ingen kompetens på något alls!!
Jag frågar angående en nyckel till en Passat och en korkad jävel som du lägger in en Youtubevideo om nycklar till USA bilar som är fullständigt annorlunda!!
Dra något gammalt över dej din dumma jävel!
Senast ändrad Tis 22 okt 2024 20:52, ändrad totalt 1 gång
|
|
Stötfångaren
Tis 22 okt 2024 17:38 |
|
Stackare. Du har ju ingen som helst kunskap om någonting men tror det motsatta!
"nycklar till USA bilar"? Nej, du verkar ha svårt för att lära dig grundläggande svenska. Ord som sägs ihop skrivs också ihop. Hur svårt är det för dig att läsa en förklaring till din "svenska" och göra något åt det?
Rätt svar: "nycklar till USA-bilar", ingenting annat!
Just det, du är inte bara okunnig, du är också otacksam för hjälp som erbjuds. Videon visar hur du gör men du är så otroligt bortkommen att du trodde den filmen skulle visa din egen nyckel!
|
|
candyweiss
Donator 100
Ons 23 okt 2024 0:16 |
|
Stötfångaren skrev: | Stackare. Du har ju ingen som helst kunskap om någonting men tror det motsatta!
"nycklar till USA bilar"? Nej, du verkar ha svårt för att lära dig grundläggande svenska. Ord som sägs ihop skrivs också ihop. Hur svårt är det för dig att läsa en förklaring till din "svenska" och göra något åt det?
Rätt svar: "nycklar till USA-bilar", ingenting annat!
Just det, du är inte bara okunnig, du är också otacksam för hjälp som erbjuds. Videon visar hur du gör men du är så otroligt bortkommen att du trodde den filmen skulle visa din egen nyckel!  |
John, du är den mest okunniga, otrevliga och odrägliga typ som någonsin varit medlem på detta och det andra svenska Volkswagen forumet. Snälla, lägg ner dina dagisfasoner och lämna oss ifred.
Hoppas du blir ipbannad.
PS. Snart kommer ett idiotsvar från dig som vanligt. Men för din egen skull låt bli, du visar bara ännu mer hur korkad du är.
|
|
maxmsm
|
Stötfångaren
Ons 23 okt 2024 14:47 |
|
Candy din stackare. Du har ju ingen som helst kunskap om någonting men tror det motsatta!
En Besserwisser helt enkelt! Fortsätt gulla med din syster Maxime! Delad dumhet är dubbel dumhet!
|
|
Gilberto
Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark |
|
maxmsm
|
candyweiss
Donator 100
|