Forum - Golf 6 (09-13) - 1,6 tid dog under färd.

MrRobbh
Golf 6 1,6 tid -12 Ort: Örnsköldsvik
Tis 28 jan 2025 1:06 Svara med citat
Tyckte bilen gick lite små ryckigt, sen tvär dog den. Försökte starta igen, den startar upp och går i ca 3-5 sek sen dör den. Rör man gasen under den tiden börja varven fladdra sen dör den. Under dom få sekunder bilen går tycker jag att den går som den ska. Inga varningslampor tända i bilen. Felkodsläsaren trasig så inga koder är avlästa (ny ska införskaffas).
Men kunde inte hålla fingrarna i styr så jag började greja lite. Det som gjorts är, kontrollerat att pump i tank gerbränsle och med rätt tryck. Lyft dieselfiltret och hittade en trasig oringen samt vad jag tror är alger, svart slajm.
Plockat upp stopp på högtryckspumpen, där fans ytterst lite små grus eller avlagringar kanske man ska säga. Min tanke är att den sugit i sig nå skit. Vad tro ni är jag på rätt väg?
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Lör 08 feb 2025 20:04 Svara med citat
Kan mycket väl vara en spridare som är död, egr som bråkar..

Kan vara vad som helst, börja läs felkoder med en ordentlig läsare!

/TobbeG - Golf Alltrack 2.0tdi DSG -16, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
Robbh
Passat 7 2.0tdi -13 Ort: Örnsköldsvik
Lör 08 feb 2025 20:30 Svara med citat
Gjort en läsning med en riktig avläsare. Ett glödstift är lite trött. I övrigt går bilen i ca 3-6 sek men då tappar bränsle trycket. Men inga felkoder på det.