Forum - Din Volkswagen - Turan - köpt för att kunna sova i bilen

Lena E
Touran 1.5 TSI Ort: Hässleholm
Tor 17 apr 2025 18:05 Svara med citat
Hej alla här!

Jag har sedan en dryg månad en ny Volkswagen Turan årsmodell 2025. Jag valde den för att kunna bädda och sova i bilen. Jag har nu sovit i bilen tre nätter, vilket fungerar bra vad gäller bekvämlighet och sömn. - Men jag har problem med larmet. Jag stänger av larmet på bilens display innan jag lägger mig, och det fungerar tills jag går upp ett ärende på natten. När jag sedan lägger mig igen så har larmet gått på igen automatiskt. d'oh!

Hur gör jag för att stänga av larmet inne i bilen permanent?
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tor 17 apr 2025 19:43 Svara med citat
Lena E skrev:
Hej alla här!

Jag har sedan en dryg månad en ny Volkswagen Turan årsmodell 2025. Jag valde den för att kunna bädda och sova i bilen. Jag har nu sovit i bilen tre nätter, vilket fungerar bra vad gäller bekvämlighet och sömn. - Men jag har problem med larmet. Jag stänger av larmet på bilens display innan jag lägger mig, och det fungerar tills jag går upp ett ärende på natten. När jag sedan lägger mig igen så har larmet gått på igen automatiskt. d'oh!

Hur gör jag för att stänga av larmet inne i bilen permanent?

Finns det inte en knapp nere på B-stolpen på förarsidan som man kan stänga av kupélarmet med?
Lena E
Tor 17 apr 2025 22:48 Svara med citat
Kupéövervakningen kan stängas av via skärmen:
Meny>Bil>Inställningar> Öppna/Låsa, skrolla ned och bocka ur Kupéövervakning.

Men då blir det bara avstängt tills nästa gång bilen låses. När jag sover i bilen måste jag alltså varje kväll komma ihåg att slå av kupéövervakningen och om jag går ur bilen under natten (vilket händer) så kan jag inte bara gå och lägga mig sedan igen för då har larmet slagits på.
Lena E
Tor 24 apr 2025 9:36 Svara med citat
Problemet löst. Efter diverse googlande har jag tejpat dubbla papperslappar över sensorerna. Jag har nu testat att sova en natt i bilen utan att larmet sagt ett pip. Smile