Sitter i Staffanstorp (mellan Malmö och Lund) med bilproblem. Körde från mellersta Sverige med min Golf MK2 GT Special -91 (1.8-motorn) i förrgår och under de tre sista milen så började temp-mätaren stiga. Stängde dock av bilen vid 3/4 varje gång (ca 4ggr).
Mina misstankar riktas mot vattenpumpen / termostaten som inte byttes i samband med kamremsbyte. Olja och vattennivå är normal.
Så, med tanke på att jag inte har några verktyg med mig för detta så försöker jag hitta en vettig verkstad som kan tänkas göra detta innan Lördag (080308). Har ni några förslag?
Eller finns det kanske någon vwgolfare som kan tänkas hjälpa till?
Tack på förhand!
/Mikael
--
Senast ändrad Sön 09 mar 2008 12:31, ändrad totalt 1 gång
Lyckades hitta felet under gårdagen innan jag började bege mig de 75 milen hem. En kylarslang hade börjat läcka. Skar av så att sprickan försvann och satte på den igen.
Lyckades hitta felet under gårdagen innan jag började bege mig de 75 milen hem. En kylarslang hade börjat läcka. Skar av så att sprickan försvann och satte på den igen.
kanon att du hittade felet i allafall för det är lite svårt att hjälpa till när du är i malmö och jag uppe i dalarna
”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson