Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Verkstad nära Malmö? (EDIT: Problem fixat nu)

m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö
Sön 02 mar 2008 16:21 Svara med citat
Hej forumet!

Sitter i Staffanstorp (mellan Malmö och Lund) med bilproblem. Körde från mellersta Sverige med min Golf MK2 GT Special -91 (1.8-motorn) i förrgår och under de tre sista milen så började temp-mätaren stiga. Stängde dock av bilen vid 3/4 varje gång (ca 4ggr).

Mina misstankar riktas mot vattenpumpen / termostaten som inte byttes i samband med kamremsbyte. Olja och vattennivå är normal.

Så, med tanke på att jag inte har några verktyg med mig för detta så försöker jag hitta en vettig verkstad som kan tänkas göra detta innan Lördag (080308). Har ni några förslag?

Eller finns det kanske någon vwgolfare som kan tänkas hjälpa till? Smile

Tack på förhand!

/Mikael

--

Senast ändrad Sön 09 mar 2008 12:31, ändrad totalt 1 gång
danielsan
Golf 1 GTI G60 75 Ort: Vellinge
Sön 02 mar 2008 22:45 Svara med citat
Skulle kunna hjälpa dig, har egen verkstad.
har dock inte tid föränn på torsdag.

daniel
m_ors
Mån 03 mar 2008 19:14 Svara med citat
Hej

Tack, men jag har provkört bilen och märkt att den verkar klara sig bara jag håller koll på kylarvattnet. Ska försöka åka hem på Lördagen Smile

/Mikael

--
JoakimMk1
Golf 1 Gti 1800 -83 Ort: Kiruna
Lör 08 mar 2008 14:52 Svara med citat
m_ors skrev:
Hej

Tack, men jag har provkört bilen och märkt att den verkar klara sig bara jag håller koll på kylarvattnet. Ska försöka åka hem på Lördagen Smile

/Mikael

Slå på maxvärme i bilen så blir den inte lika fort varm Smile
m_ors
Sön 09 mar 2008 12:31 Svara med citat
Lyckades hitta felet under gårdagen innan jag började bege mig de 75 milen hem. En kylarslang hade börjat läcka. Skar av så att sprickan försvann och satte på den igen. Smile

--
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Sön 09 mar 2008 12:39 Svara med citat
m_ors skrev:
Lyckades hitta felet under gårdagen innan jag började bege mig de 75 milen hem. En kylarslang hade börjat läcka. Skar av så att sprickan försvann och satte på den igen. Smile

kanon att du hittade felet i allafall Thumbs up för det är lite svårt att hjälpa till när du är i malmö och jag uppe i dalarna Think

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson