Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Coilovers + lågt = pajj drivknutsdamasker?

mattiask
Ingen VW Ort: Utomlands
Sön 16 mar 2008 11:37 Svara med citat
När jag skulle skruva upp bilen lite igår inför besikningen så upptäkte jag att drivknutsdamaskerna på båda sidorna har svarvade spår i sig + att ena sidan hade spruckit upp. På fjäderbenen så finns det två tänder som går ner och jag antar att det är dom som kommit i kontakt med damaskerna.. Någon annan som har märkt nått liknande? Bilen har varit rätt låg, men jag har aldrig skruvat ner den ens i närheten av max.
Berglund
Moderator Donator 50 Golf 1 ,MK3 VR6, Cab MK1 Ort: Stockholm
Sön 16 mar 2008 20:17 Svara med citat
Det blir ju en helt annan vinkel på drivaxeln när du sänker den och om du då redan hade en gammal torr damask så är det möjligt att den sprack när den blev utsträckt?!

Tror inte att den har skurits upp

Bild
mattiask
Sön 16 mar 2008 21:14 Svara med citat
Mjo precis.. Den som var trasig är ju rätt gammal, och den gick nog sönder vid dämpar-bytet kan jag tänka mig.. Men den andra är relativt nybytt. Och den har också spår i sig, som att något svarvat ner den..
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Sön 16 mar 2008 21:45 Svara med citat
Borde inte kunna hända med dessa saker. Men om man som jag hade på min gamla ombygda ben. Flyttade fästen så fastnade det ibland sten emellan som skar hål i damaskerna. Är inte mer än ett par mm mellan då. Men då var fästena flyttade 2 cm.

Inte aktiv längre.
mattiask
Mån 17 mar 2008 20:00 Svara med citat
Besiktnings-tanten trodde inte heller det.. Kanske bara är torr-sprickor då. Goodie Regular Smiley