Holger
Golf 4 Bora 2001 Ort: Utomlands |
| Mån 24 sep 2007 15:38 |
|
Hej,
Jag hittade denna LED-shop på nätet: www.ledforever.com
Någon som har handlat där?
Jag vill ersätta mina bromsljus, parkeringsljus och blinkers med dessa.
Är det något att satsa på?
Alla färdiga ljuspaket är så grymt FULA. Så jag vill bara ersätta själva glödlampan.
/Holger
|
|
Anders
Gäst |
| Tis 25 sep 2007 2:28 |
|
Det är absolut något att satsa på! LEDs drar ju som bekant bara en bråkdel av motsvarande energi och har dessutom bättre hållbarhet.
Värt att notera är att du måste köpa avsedda effektmotstånd om du ska få det att fungera. Annars kommer instrumentpanelen att visa på felindikering och ingen ström matas fram i så fall. Det finns effektmotstånd i färdiga paket med kablar, klämmor och krympslang för 60-70 pix på t.ex. http://www.diodhuset.se
|
|
Holger
| Tis 25 sep 2007 8:48 |
|
Behöver man ett effektmotstånd för varje LED-enhet?
Jag vet dessutom inte om MK4 Bora 2001 har indikeringen i instrumentpanelen ... i vilket fall som helst visas inget om en glödlampa är sönder!
Är det detta du menar?
| Citat: | | Vissa bilmodeller är utrustade med ett varningssystem för trasig glödlampa. Vissa av dessa varningssystem tror att glödlampan är trasig eftersom diodlampan använder så lite ström. Detta går att koppla förbi på en del av dessa bilar, och behövs i stort sett inte eftersom diodlampan ”inte går sönder”. |
|
|
Holger
| Tis 29 jan 2008 11:24 |
|
Någon som har en lista över vilka LEDer (sort, mängd) som behövs för
- bromsljus (alla tre)
- blinkers (runt om)
Hälsningar
Holger
|
|
Holger
| Mån 28 apr 2008 15:34 |
|
Tjenare ... nu sa någon att det inte kommer att synas att det är LED på grund av glasets slipning ... hmmmm ...
Någon som har monterat LED bakom originalglas?
Vore kul att få se en film på bilen med bromsljus och blinkers.!
|
|
John
Golf 3 Ort: Finland |
| Ons 07 maj 2008 13:29 |
|
| Holger skrev: | Någon som har en lista över vilka LEDer (sort, mängd) som behövs för
- bromsljus (alla tre)
- blinkers (runt om)
Hälsningar
Holger |
Titta på t.ex Osrams sida, de har PDFar med listor vad det ska va för lampor i alla bilar. Lampfoten heter ju samma oberoende om det är orginal eller LED.
|
|
Holger
| Ons 07 maj 2008 17:59 |
|
| John skrev: | | Titta på t.ex Osrams sida, de har PDFar med listor vad det ska va för lampor i alla bilar. Lampfoten heter ju samma oberoende om det är orginal eller LED. |
Hej!
Ok, ska titta på det! Tack!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|