Forum - Golf 1 (74-84) - Mk1a 82a vilket j#vla soppa slukande rappel till bil!!!!

Mattsvart
Golf 1 1,6-82a Ort: Uppsala
Fre 25 apr 2008 18:47 Svara med citat
Här trodde man att man skulle åka snålt å problem fritt ett tag men icke!! Har fixat det mesta på bilen som man bör men han går bara i bland å drar kopiösa mängder soppa. Drar mer en min 244 från 86 Shocked Å alla dessa j#vla vacumslangar å rappel mycket missnöjd just nu!!! Blir nog inge mer vw då kan ja lika gärna köra volvo

Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Golf 1 (74-84)
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö
Fre 25 apr 2008 20:37 Svara med citat
Meen hallå! du pratar om en bil från 82. trodde du det skulle vara problemfritt att köra en så pass gammal bil Surprised
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Fre 25 apr 2008 20:53 Svara med citat
Kanske billigare att lämna in bilen på felsökning eftersom du inte verkar kunna lösa problemet själv!!!

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan
Lör 26 apr 2008 1:40 Svara med citat
Hej.

Förgasarmotorn på 1.6L är ju en hel racer Thumbs up
och som en sådan så kräver den omvårdnad Boo hoo!
omtanke och goood service Whistle då hälst av någon
som verkligen älskar och vill lära sig förstå förgasar motor principerna Very Happy
Vill du det ? Eller kanske inte Whistle
En väl fungerande och omskött/servad dylik snurra,
drar inte mer än max 0.7L/Mil Thumbs up Blandad körning Boo hoo!
Men då är den oxå omskött Thumbs up

MVH/Bengan.U Cool
Mattsvart
Mån 28 apr 2008 20:18 Svara med citat
Kan säga att jag har haft hjälp av två gunbbar en som har jobbat med bilar i 40år en som bla har joppat på persons bil. Och dom tycker att man inte kan göra så mycket mer en det som är gjort för att bilen ska gå snålare och framför allt bra. Nu går den bra iaf men den tar lite mycket soppa så ider och tips på va man mer ska kolla efter motages tacksamt.

Vi har bytt och gjort följande
1. bytt hela tändsystemet förutom fördelaren och tändspolen.
2. Gått igenom hela vacumet och bytt alla skarv bitar och slangar.
3. Rivit förgasaren å rengjort den + byt foten.
4. bytt luftfilter,oljefilter och olja
5.Ställt inn alting som det ska va.
6. Har inte kollat kompet lr ventilspelet eftersom bilen går bra och inte har några tendesner på dom felen.
7. Har kollat mangnetventilen,den va bra.
8. Har kolat över soppa slangar å pump värkar vara mycket bra.
9.Har dock inte rivit ner tanken å kollat efter skräm eftersom inget syns i filtret fram. Så kom med förslag Mvh Simon
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Mån 28 apr 2008 20:22 Svara med citat
Hur mycket soppa drar den då?
Hur långt kommer du på en fulltank?

mk2 vr6
Mattsvart
Mån 28 apr 2008 20:27 Svara med citat
Nu sist har ja kommit 39 mil på trippen med full tank. Mvh Simon
danne-_-
Golf 1 GTI-81 Ort: Eskilstuna
Lör 03 maj 2008 11:53 Svara med citat
39 mil på en 40 liters tank är väl inte så jäkla tokigt - hade jag varit glad i alla fall.. iofs har jag tung högerfot och en GTi modell.. Smile Då handlar väl mest om din körstil.. Du kanske är tungfotad du med samt inte tänker så mycket på "eco driving" grejen Wink

what we do in life echoes into eternity.
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Lör 03 maj 2008 16:31 Svara med citat
Med min 1.8 liters förknasarsprutare så kommer jag 55-60 mil på en tank så nått är inte som det ska med "Mattsvart"s bil.

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
Mattsvart
Mån 05 maj 2008 19:46 Svara med citat
Ja nott står
inte rätt till men vad? Mvh Simon
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Mån 05 maj 2008 19:56 Svara med citat
Jag kommer ganska exakt 40 mil enligt trippen Men då är hjulen 11% för små, så det är inte i närheten av några 40 mil.
Men ska man vara fin får man lida pin Regular Smiley

har dock ingen lösning på ditt problem om dina hjul har rätt storlek Razz

mk2 vr6
Mattsvart
Mån 05 maj 2008 20:18 Svara med citat
Ja har 13 tum på Borde va orginal. Som sakt det mesta e bytt och motorn har inte gått 15000mil ens. Och hårt tycker ja inte jag kör. Så om jag har för stora däck så visar trippen för lite lr? Mvh Simon
klabbekodd
Golf 2 Ort: Örkelljunga
Tor 08 maj 2008 20:10 Svara med citat
Byt förgasare från skroten. Har du en kehjin skall den inte dra mer än 0,7 . Har du en gti-kam eller nått annat som någon joxat med? Mina mk1-or har alla dragit runt 0,7,utom de trimmade som tog mera. Någon kan ha bytt plats på huvudmunstyckena i förgasaren- port 1 skall var 108/110 och port 2 150 . Dessa drages upp ur förgasaren med en näbbtång..
Mattsvart
Lör 10 maj 2008 12:51 Svara med citat
Har rengjort förgasaren å då drog den ca 0,79 kom nästan 49 mil på trippen när ja fick soppa torsk å nu måste ja rengöra knasaren igen pga skit. Kan man räkna med att den ska ta ca 0,8 lr ska den dra max 0,7 å mindre? Bilen i övrit ska va orginal vad jag sett iaf. Något annat man kan göra förutom å prova en annan förgasare? Mvh Simon