Kjelleman
Golf 2 1,8l Manhattan 89 Ort: Vallby |
| Tis 22 apr 2008 22:28 |
|
Har ni råkat ut för att nått på bilen har pajat när ni är på resande fot, då ni har gjort någon typ av nödlösning?
har själv ett exempel när vi skulle till sälen med svärföräldrarna så pajade avgassystemet på deras pontiac transport.
Vi åkte efter vägen när vi överaskades av en dåv smäll samt att det lät som om en mc knutte på en HD åkte under bilen släpandes på ett järnrör.
vi stanade på närmsta ficka och kollade under bilen.
då hadde svgasröret gått helt av strax innan katalysatorn
vi hängde upp röret i ett spänband och åkte in på en ok mack med verkstad vi tidigare passerat.
in med bilen i garaget ut i butiken och handlar följande:
2st avgasbandage.
3st stora pinnbultar.
2st stora slangklämmor.
sen in i garaget hissar upp bilen, trär på en slang kläma på varge rör ände.
håller sedan upp rören i sitt rätta läge och på sedan med det 1:a bandaget.
sedan drar jag slangklämmorna närmre brottet på röret, pillar in pinnbultarna under slangklämmorna i linje med röret och drar sen åt båda slangklämmorna så hårt som möjligt.
ovan på det så lindade jag på det andra bandaget.
och det höll ända fram till sälen och tillbaka, det höll rätt länge.
och som grädde på moset så vart min lagning helt godkänd av svensk bilprovning ett drygt halvår senare
dela gärna med er av era "nödlösningar"
mvh Richard
|
|
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan |
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Ons 23 apr 2008 7:10 |
|
| Nylonstrumpor ska funka fint som generatorrem
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Ons 23 apr 2008 7:33 |
|
Kläcka ett ägg i kylaren när man fått hål i den ska även det funka fint
|
|
danielsan
Golf 1 GTI G60 75 Ort: Vellinge |
| Ons 23 apr 2008 9:29 |
|
Ena växelwiren smällde av på målrakan på mantorp. lite ståltråd och eltejp så kunde man köra hem till malmö igen.
daniel
|
|
Berglund
Moderator Donator 50
Golf 1 ,MK3 VR6, Cab MK1 Ort: Stockholm |
| Ons 23 apr 2008 14:17 |
|
Jag har hört en som körde sönder sin kondensator på sin hojj när han var ut på någon långtur. Han löste det med ett juice fruit tuggummipaket och ett gem.
det tyckte jag var lite balt
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Tor 24 apr 2008 19:09 |
|
Några polare körde bilen i kok ca 2 mil kvar hem, mitt i skogen långt från tappar i norrland enda dom hade va 2 flak öl, korka upp å hällde i kylarn, höll enda hem med en härlig doft av hembakat, ca ett flak gick åt
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Fre 25 apr 2008 18:44 |
|
| tobbe80 skrev: | Några polare körde bilen i kok ca 2 mil kvar hem, mitt i skogen långt från tappar i norrland enda dom hade va 2 flak öl, korka upp å hällde i kylarn, höll enda hem med en härlig doft av hembakat, ca ett flak gick åt  |
de kunde inte tagit snö????
|
|
Mr.TDI
VW Caddy Ort: Stockholm |
| Fre 25 apr 2008 20:02 |
|
| jockebostrom skrev: | Kläcka ett ägg i kylaren när man fått hål i den ska även det funka fint  |
Går även med kanel, dock luktar det som om det vore Julafton och Tomten skall komma... Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
|
|
JoakimMk1
Golf 1 Gti 1800 -83 Ort: Kiruna |
| Lör 26 apr 2008 1:09 |
|
Tappade slutburken halvvägs hem från umeå när jag hämtade min golf..
in med burken i bagaget å så köpte vi öronproppar
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Lör 26 apr 2008 13:12 |
|
| JoakimMk1 skrev: | Tappade slutburken halvvägs hem från umeå när jag hämtade min golf..
in med burken i bagaget å så köpte vi öronproppar |
den va bäst hittils
|
|
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö |
| Lör 26 apr 2008 13:59 |
|
Gasviren gick av 30 mil hemmifrån söndag natt. Knöt ihop 4 skosnären och drog dem från spjälet genom förarrutan in i kupen. Gick skitbra, bara att klämma i rutan när man hade rak väg. Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
|
|
JoakimMk1
| Sön 27 apr 2008 0:12 |
|
| jockebostrom skrev: | den va bäst hittils  |
Ja jävlar va det lät när man körde på lite högre varv. sen hemma i stan 24.00 på lördagsvällen å åkte runt stan. Det va väldigt uppseendeväckande..
|
|
JoakimMk1
| Sön 27 apr 2008 0:14 |
|
| ISBjörnen skrev: | | Gasviren gick av 30 mil hemmifrån söndag natt. Knöt ihop 4 skosnären och drog dem från spjälet genom förarrutan in i kupen. Gick skitbra, bara att klämma i rutan när man hade rak väg. |
hehe bara dra på full gas å veva igen rutan
|
|