Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Konstigt ljud när man svänger åt vänster!?

Madelenius
Golf 3 1.8 I GL Ort: Halmstad
Mån 12 maj 2008 20:45 Svara med citat
Hej !
Jag undrar vad det kan vara för fel på golfen , om det typ låter som ett "mullrande" ljud när man svänger till vänster. LJudet uppstår endaast då och aldrig när jag svänder till höger.
Kan det vara servooljan som börjar ta slut ?

MVH
Madelene

Brum Brum ...
P J
Golf 1 Ort: Utomlands
Mån 12 maj 2008 21:01 Svara med citat
Madelenius skrev:
LJudet uppstår endaast då och aldrig när jag svänder till höger.
Är det ett dunkade ljud som ökar vid belstning/acc och minskar vid smygkörning, är det troligtvis vänster drivknut som håller på att ge upp.
Är det ett molande ljud eller aningen vinande, dvs ej dunkande är det troligen höger hjullager som är dåligt.

Båda felen ger ifrån sig alltmer ljud tills delen byts eller går sönder.
Till slut låter ljudet även vid körning rakt fram för att tystna mer vid högersväng.

Servooljan kan man kontrollera på mätstickan i locket, genom att skruva av locket på behållaren i motorutrymmet.

Mvh
P J
Madelenius
Golf 3 1.8 I GL Ort: Halmstad
Mån 12 maj 2008 21:51 Svara med citat
P J skrev:
Är det ett dunkade ljud som ökar vid belstning/acc och minskar vid smygkörning, är det troligtvis vänster drivknut som håller på att ge upp.
Är det ett molande ljud eller aningen vinande, dvs ej dunkande är det troligen höger hjullager som är dåligt.

Båda felen ger ifrån sig alltmer ljud tills delen byts eller går sönder.
Till slut låter ljudet även vid körning rakt fram för att tystna mer vid högersväng.

Servooljan kan man kontrollera på mätstickan i locket, genom att skruva av locket på behållaren i motorutrymmet.

Mvh
P J

Ahh, fan va shysst .
Ska kolla upp det , sen byta skitet . Väldigt irriterande att det låter, när jag precis lagat bensinpumpen som gick på 3500. Fast dessa grejerna var inte så dyra så jag får fixa fram nån som kan laga de Smile
Tack !

Brum Brum ...