Forum - Golf 1 (74-84) - Problem vid gaspådrag,samt vid start på mk1 83a(LÖST)

ozze
Golf 1 1,6 Ort: Gnosjö
Fre 09 maj 2008 8:24 Svara med citat
Hej jag har ett lustigt problem, bilen börjada strypa sig själv vid gaspådrag en dag när jag låg i ca 100, jag släppte på gasen och då gick den ok men problemmet har blivit värre och värre och nu kan jag inte ens köra några meter inna han stryper sig själv, problemet finns även på tomgång=kan ej gasa, då stryper bilen sig själv!

Jag tror att problemet uppstod efter att jag hällt i växellådsolja i fel påfyllnadshål, fyllde på i inspektionshålet Confused håller jusst nu på och rengör kopplingshuset och samtidigt byter jag kopplingstats!

Saker som jag bytt till följd av detta:
kamrem
tänddelar+tändspole+kablar+stift
bränsle+vakuumslangar
förgasrafotsgummi
bränslepump
kondensator

Motorn är en 1.6a med keihin förgasare, tänkte att det kanske kunde vara tempkontakten eller tempgivaren???Eller kan det vara hela fördelaren, även kanske förgasaren?????

Tacksam för alla svar!

mvh tommy

Senast ändrad Fre 23 maj 2008 20:36, ändrad totalt 1 gång
ozze
Fre 09 maj 2008 9:57 Svara med citat
Kan tillägga att jag även bytt vattenpump, kan det även kanske var jordkabeln mellan batteri och kaross eller laddningsregulatorn(kolen va det va ca 2mm skillnad mellan de två kolen, väldigt sned sliten alltså, ibland startar bilen fort och ibland efter en stund om jag pumpar på gasen!

som sakt är jag tacksam för svar!

mvh tommy
klabbekodd
Golf 2 Ort: Örkelljunga
Fre 09 maj 2008 20:13 Svara med citat
Du måste nog kolla flottörjusteringen-den är förseglad med ett lock vid bensin-ingången , skall skruvas nedåt ( hm....??)för tidigarelägga påfyllnad. Vid körning på e85 med borrade munst. är detta nödvändigt, annars tar soppan slut så den srtyper sig själv vid gaspådrag......
ozze
Mån 12 maj 2008 12:04 Svara med citat
Tack för det svaret, jag ska prova att ändra flottören och återkommer med svar om det har hjälpt ikväll!

Kan tilläga att motorn kan stå och gå på tomgång i någon minut för att sedan tvär dö, sedan är den lite sur att starta och när motorn har starta kan man varva han en sekund och sedan tvär dör motorn!?

men som sakt jag ska pröva att ändra på flottören!

mvh tommy
ozze
Fre 23 maj 2008 20:35 Svara med citat
Problem löst, det va flotörventilen som hade gått sönder, finns inga att få tag på men har beställt en förgasare!