Haansson
Golf 1 1.6 GL -83 Ort: Gävle |
| Mån 19 maj 2008 0:11 |
|
Tja ! , har en golf 1 på sisådär 75 hk ?
undrar vad besiktningen säger om man trycker i en 84ans Gti motor ?
mvh
Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Golf 1 (74-84)
|
|
abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle |
| Mån 19 maj 2008 1:13 |
|
| Jag åker med en gti 16v reggad som gt med 90 häst original så varför inte: )
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Mån 19 maj 2008 17:25 |
|
Får du nån vwkunnig besiktningsman lär du åka på regbesiktning.
Handlar väl bara om tur.
Vet de inte hur motorn ser ut åker man väl rakt igenom
|
|
Amazon66
VW Jetta Coupe 1,6 -87 Ort: Sundsvall |
| Ons 21 maj 2008 14:26 |
|
| Är väl värst om du e med i nån olycka å dom bes bilen på plats.... då kan försäkringsbolaget ta bort försäkringen då du inte har rätt grejer....
|
|
Da Bear
Ingen VW Ort: Eslöv |
| Ons 21 maj 2008 15:12 |
|
| Amazon66 skrev: | | Är väl värst om du e med i nån olycka å dom bes bilen på plats.... då kan försäkringsbolaget ta bort försäkringen då du inte har rätt grejer.... |
Ja, men trafikförsäkringen påverkas inte. Borde inte påverkas iaf.
|
|
Amazon66
| Tor 22 maj 2008 21:04 |
|
Varför inte det??
Du försäkra väl fortfarande den bil du åker vare sej det är trafik eller inte.... å sitter det en gti motor i den så ska den ju försäkras som en gti annars så betalar man ju för lite.
|
|
Da Bear
Ingen VW Ort: Eslöv |
| Tor 22 maj 2008 21:13 |
|
Ja, då åker man på att betala mellanskillnaden då
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
| Tor 22 maj 2008 22:05 |
|
För att byta motor behöver du en regbesiktning, och eftersom din bil är av årsmodell efter 75 måste du byta till en komplett motor, dvs inkl, avgas etc.
Bromsarna måste vara dimensionerade till den nya motorn osv, tror att det var uppe tidigare på forumet men hittar inte länken. Finns en del regler att följa, men gör du det rätt så skall det gå bra att byta motor!
//Andreas
|
|
Amazon66
| Lör 24 maj 2008 23:34 |
|
Om försäkrings bolaget ser en chans att slippa betala ut skadestånd till dej resten av ditt liv pga av att du fick alvarliga skador tror du dom nöjer sej med mellanskillnaden då??
men självklart beror det ju på vad man vill riskera, ja skulle aldrig regbes om det inte va en någerlunda seriös bil, ska troligen lägga ner en 8V gti i min jetta etta å den blir inte reggad efter det.
|
|
Brandis
VW Jetta Mk1 -83 Ort: Nyköping |
| Sön 25 maj 2008 16:06 |
|
Man kan ju vara ful och ta och kapa ur chassi nummret och sånt och flytta över det från en sönderrostad gti till sin vanliga icke gti, fast "Fräshare"... fast det är ju inte heller så smart... smartast är nog att reggbesikta jag lider inte av psykproblem, jag njuter av det hela tiden
|
|
Linuz065
Golf 2 1.8 -89 Ort: Jönköping |
| Sön 25 maj 2008 16:28 |
|
| Brandis skrev: | | Man kan ju vara ful och ta och kapa ur chassi nummret och sånt och flytta över det från en sönderrostad gti till sin vanliga icke gti, fast "Fräshare"... fast det är ju inte heller så smart... smartast är nog att reggbesikta |
HEHE, det kanske är bäst om man äger bilen med det nya chassienummret oxå.
MEN allt går ju att ordna, bara man vill:D
|
|
Brandis
VW Jetta Mk1 -83 Ort: Nyköping |
| Sön 25 maj 2008 18:55 |
|
Haha, ja, självklart, ta också gärna reggplåtarna från offer gti bilen också, för säkerhets skull jag lider inte av psykproblem, jag njuter av det hela tiden
|
|
Tommy^_
Golf 1 1.6 -82 Ort: Norrköping |
| Sön 25 maj 2008 20:15 |
|
| Brandis skrev: | | Man kan ju vara ful och ta och kapa ur chassi nummret och sånt och flytta över det från en sönderrostad gti till sin vanliga icke gti, fast "Fräshare"... fast det är ju inte heller så smart... smartast är nog att reggbesikta |
Urkundsförfalskning är inget att leka med.. Är ju dessutom olagligt att uppmana till olaglig handling. Vet några forum som trådarna rensas och tas bort bara för att någon frågat om man ska urkundsförfalska eller inte.
Inte för att vara moralkärring men det skulle ju vara tråkigt att forumet får skit om det nu ens skulle bli så
|
|
Linuz065
Golf 2 1.8 -89 Ort: Jönköping |
| Sön 25 maj 2008 21:31 |
|
OBS! Alla motorbyten sker på egen risk!! OBS!
Nu så uppmanar vi ingen till något.
|
|