Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Man ska inte...

Skon
Golf 4 GTI ColourConcept Ort: Eskilstuna
Sön 04 maj 2008 20:04 Svara med citat
Göra sä här: Brick wall
Bild
Bild
Bild
Bild

Jag hade TUR! hade jag varit några hundra delar snabbare hade jag fått in älgkalven i bilen och då hade jag säkert inte kunnat skrivit detta idag!

Ta det lungt i trafiken!

Golf 4 Gti & MK1 cab
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Sön 04 maj 2008 20:06 Svara med citat
Satan vilken änglavakt du hade

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
J.Wibring
Golf 3 "Eis blau" Ort: Jönköping
Sön 04 maj 2008 20:38 Svara med citat
Håller verkligen med!

Ses på bugrun 2010!
Skon
Sön 04 maj 2008 20:44 Svara med citat
Sjuka är att jag inte sätt en älg på över ett år...
Men det tråkiga är att det var en som släppt sin hund lös drev ut älgen på vägen, Så det är tråkigt att det i grund o botten är en människa som är orsaken till detta!

Några sekunder efter kalven kom älgmamman springades över vägen!

Tur är ialla fall att bilen är helförsäkrad Regular Smiley hoppas att dom lagar bilen men risken är nog rätt liten då det blev endel skador på lacken Crying or Very sad

Golf 4 Gti & MK1 cab
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Sön 04 maj 2008 21:00 Svara med citat
Fy fan Crying or Very sad

åkte förbi ett stim av älg för någon vecka sedan, skitmysko.
8-9 älgar stod och käkade efter vägen vid infarten till ockelbo.

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
LowFlow
Golf 3 1.4 -93 Ort: Hörby
Sön 04 maj 2008 22:41 Svara med citat
Det allra lustigaste är kanske att bilen är till salu också?
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 04 maj 2008 23:14 Svara med citat
Dog älgen av smällen eller sköt jägaren den?
Av skadorna att dömma känns de inte som bilen orsakade älgens doed. (om han nu inte bara vilar lite)

mk2 vr6
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Mån 05 maj 2008 0:30 Svara med citat
Snacka rent tur du hade......tacka för det.
Skon
Mån 05 maj 2008 0:39 Svara med citat
mellowd skrev:
Dog älgen av smällen eller sköt jägaren den?
Av skadorna att dömma känns de inte som bilen orsakade älgens doed. (om han nu inte bara vilar lite)

Den dog... låg tuvär dock o pinades i 2-3 minuter innan den somnade in förgått hade hunnit ringt ut min morbror på den tiden som är jägare men han behövde inte skjuta älgen

LowFlow skrev:
Det allra lustigaste är kanske att bilen är till salu också?

Stämmer bra det, eller rättare sagt var tillsalu nu får vi se vad som händer...
det tråkiga är att min pappa hade bestämt sig i morse för att köpa bilen då han fått tjänstebil o kände att han kunde kosta på sig en "nöjesbil".

Golf 4 Gti & MK1 cab
Roger
Golf 7 SC -16. R-Line Ort: Karlshamn
Mån 05 maj 2008 10:06 Svara med citat
SvartaGolfen skrev:
Satan vilken änglavakt du hade

Snarare älgavakt Very Happy Nej men du hade en satans tur. Skadade du dig? Hade du hög fart?
Oskar.C
Golf 1 GTi -82 Ort: Avesta
Mån 05 maj 2008 11:58 Svara med citat
Vilken tur!! Det hade kunnat gått mycket värre. Hoppas allt e bra med dig!
Da Bear
Ingen VW Ort: Eslöv
Mån 05 maj 2008 13:36 Svara med citat
Fifan!

Själv höll jag på att plocka 3st vildsvin häromnatten.
Skon
Mån 05 maj 2008 15:03 Svara med citat
Roger skrev:
Snarare älgavakt Very Happy Nej men du hade en satans tur. Skadade du dig? Hade du hög fart?

Klarade mig fint! hade inte hög fart. 65-70 max (hade släppt av för korsningen längre fram).

Hoppas verkligen att inga fler här på forumet ska behöva hamna i samma situation! Regular Smiley

Försäkrings bolgat ska kika på bilen imorgon, Kör med länsförsäkringar som jag bara har goda erfarenheter av.

Golf 4 Gti & MK1 cab
Aleks
Ingen VW Ort: Stockholm
Mån 05 maj 2008 16:57 Svara med citat
Tur att inget hände dig, viktigast trotsallt.
Tråkigt för bilen dock.

Lite imponerad över att a-stolpen höll så bra, ser inte ut att vara böjd alls.
K1M
Golf 1 gti&GL Ort: Bjuv
Mån 05 maj 2008 17:21 Svara med citat
Lyckost!
Har själv haft änglavakt i en gammal Renault 5, under andra omständigheter visserligen. (Ser lite "hårigt" ut med pälsen kvar vid dörren!) Hoppas du mår bra!
Skon
Mån 05 maj 2008 20:54 Svara med citat
Aleks skrev:
Tur att inget hände dig, viktigast trotsallt.
Tråkigt för bilen dock.

Lite imponerad över att a-stolpen höll så bra, ser inte ut att vara böjd alls.

den är helt rak verkar det som! men tog ju älgen såg det ut som eftersom den var flådd där = optimala förhållanden vid en sån krock... hade jag fått mer av älgens kropp där hade det garenterat blivit ett annat resultat...

Golf 4 Gti & MK1 cab
Skon
Ons 07 maj 2008 23:28 Svara med citat
Liten update på läget iaf...
blev bjuden 11k för bilen ifrån länsförsäkringar om jag lagade den själv... 16 nånting om jag skrotade den...

Valde att behålla den eller rättare sagt min pappa valde det (då det är han som e skriven på bilen). Så det verkar som att farsan sen ska köpa bilen av mig för att fixa iordning den Regular Smiley

Ska nog ned till polisen imorn o höra om det skulle vara någon ide att polisanmäla tanten som släppte sin hund lös, känns ju trots allt förjävligt att någons annans misstag kunde ha kostat en livet! Thumbs down

Golf 4 Gti & MK1 cab
Brandis
VW Jetta Mk1 -83 Ort: Nyköping
Fre 09 maj 2008 1:03 Svara med citat
Jäkla tur att du itne fick snurr eller så på bilen av kollisionen,värkar vara mycket skog och skit runt där så hade du det hade du säkert farit in i ett trä :S

hoppas farsan din fixar i ordning den Wink

skippa anmäla tanten, ring bara upp henne och fråga vad som motiverade henne att göra så och att hon kunde kostat ditt eller någon annans liv, hon skäms nog ändå. polisen lägger ändå säkert bara ner det som med allt annat som dom ska utreda

jag lider inte av psykproblem, jag njuter av det hela tiden
klabbekodd
Golf 2 Ort: Örkelljunga
Tis 13 maj 2008 0:19 Svara med citat
sign. Da Bear skrev nåt bra- här nere i skåne har vi förutom älgar och rådjur stora feta vildsvin. Jag har själv inte kört på något, men en polare körde på ett utanför Ängelholm med sin van. Fronten kostade 25000 att reparera. Inget var helt. Polaren är styrkelyftare, men grisen var så tung att han nästan inte orkade dra den i diket.... , men jag kan lova att vildsvin är en ren delikatess..!!!
Mr Clean
Golf 2 1.8 CL Ort: Stockholm
Tis 20 maj 2008 21:06 Svara med citat
Man kan ju inte låta bli att tycka synd om älgen om den låg i några minuter och inte mådde så överdrivet okej..

..men tur att det gick relativt OK för dig!