Då det sålts dåligt med nya Polo så har detta lett till priskrig på dom och där av säkert prissättningen. Kanske inte är beg. priset som är för högt utan nypriset som är subvetionerat av Svenska Volkswagen. Detta gör ju inte saken bättre men en trolig förlkaring,inte att dom försöker lura någon mer än dom vanligtvis gör...
Sen får nog Din Bil i Sthlm helt andra inköpspriser än övriga VW handlare i landet.
Din Bil Sthlm köper MÄNGDER av bilar och får mycket högre säljstöd och kan sälja nya bilar till lägre priser!
Tyvärr är detta vanligt att dom små mindre (iofs är inte Atteviks direkt små) får svårt att konkurrera mot dom större drakarna fast man säljer samma märke av bil.
Det har jag egna erfarenheter av på jobbet där vi säljer ett annat märke...
Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
Gullideckel Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Tis 01 jul 2008 21:09
Ok!
Säkert en del sanningar och halvursäkter till Atteviks Personvagnar ABs fördel i denna tråd MEN för mig har dom gjort bort sig rejält...skulle ju vara intressant att fråga dom vad dom ger i inbyte för en välskött Polo GTI från 2006 med 2000 mil på mätaren....ska vi gissa 80 000 - 90 000 kronor..
Sen får nog Din Bil i Sthlm helt andra inköpspriser än övriga VW handlare i landet.
Din Bil Sthlm köper MÄNGDER av bilar och får mycket högre säljstöd och kan sälja nya bilar till lägre priser!
Tyvärr är detta vanligt att dom små mindre (iofs är inte Atteviks direkt små) får svårt att konkurrera mot dom större drakarna fast man säljer samma märke av bil.
Det har jag egna erfarenheter av på jobbet där vi säljer ett annat märke...
Dom stora som ägs av Svenska Volkseagen får fta suventioner av olika slag MEN konstigt nog kan dom mindre handlarna göra minst lika bra priser och då undrar man var dom extra pengarna tar vägen...
Gullideckel skrev:
Ok!
Säkert en del sanningar och halvursäkter till Atteviks Personvagnar ABs fördel i denna tråd MEN för mig har dom gjort bort sig rejält...skulle ju vara intressant att fråga dom vad dom ger i inbyte för en välskött Polo GTI från 2006 med 2000 mil på mätaren....ska vi gissa 80 000 - 90 000 kronor..
Dessa diskutioner om vad företag tjänar på sina varor är intressanta. En sak är dock säker och det är att det inte är på bilförsäljningen dessa handlare tjänar sina stora pengar utan på verkstäderna dom har i samma anläggning, därför lämnar jag in mina bilar till verkstäder som inte har bilförsäljning.
Att dom skulle bjuda 80-9000:- och ta 170000:- ut är dock något dom inte skulle göra...
...dock så har dom gjort bort sig i detta fallet, som vanligt!?