Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Varning för Atteviks beg. bilförsäljning!!

Gullideckel
Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Tis 01 jul 2008 13:50 Svara med citat
Atteviks Personvagnar AB säljer en VW Polo GTi från år 2006 och med 2000 mil på mätaren för 169 900 kronor:

http://www.blocket.se/vi/15178287.htm?ca=11_s

Samma modell VW Polo GTI säljer Din Bil Stockholm HELT NY för 169 900 kronor enligt rådande sommarannons:

http://www.vwstockholm.se/pdf/sommarannons_08.pdf

Jag har inte tagit hänsyn till om de är så att utrustningsnivån skilljer sig tycker bara att de är så jäkla dåligt... Thumbs down
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan
Tis 01 jul 2008 16:12 Svara med citat
Hej.

Alla vill dryga ut semesterkassan vetu Very Happy
Även så bilkrängarna Thumbs down

MVH/Bengan.U Cool

Det är alltid bättre att felsöka,än att tokriva,och inte veta vad man gör ! Very Happy
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Tis 01 jul 2008 16:27 Svara med citat
Gullideckel skrev:
Atteviks Personvagnar AB säljer en VW Polo GTi från år 2006 och med 2000 mil på mätaren för 169 900 kronor:

http://www.blocket.se/vi/15178287.htm?ca=11_s

Samma modell VW Polo GTI säljer Din Bil Stockholm HELT NY för 169 900 kronor enligt rådande sommarannons:

http://www.vwstockholm.se/pdf/sommarannons_08.pdf

Jag har inte tagit hänsyn till om de är så att utrustningsnivån skilljer sig tycker bara att de är så jäkla dåligt... Thumbs down

På Polojakt alltså!

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
Gullideckel
Tis 01 jul 2008 16:41 Svara med citat
Lite så...och lyckas jag fälla nån skumraskfirma som Atteviks Personbilar AB på vägen är de ju ren bonus Laughing
Arnold11
Tis 01 jul 2008 17:13 Svara med citat
Hehe...

P-plats.se
VW Bora TrendLine -04 Ort: Lilla Edet
Tis 01 jul 2008 17:35 Svara med citat
Då det sålts dåligt med nya Polo så har detta lett till priskrig på dom och där av säkert prissättningen. Kanske inte är beg. priset som är för högt utan nypriset som är subvetionerat av Svenska Volkswagen. Detta gör ju inte saken bättre men en trolig förlkaring,inte att dom försöker lura någon mer än dom vanligtvis gör...

mv. Patrik Jonasson
VW Caddy Skåp -07
VW Golf GL -83
Arnold11
Tis 01 jul 2008 17:54 Svara med citat
Det är väl ett svårt läge rent allmänt nu. Finns beg bilar i mängder samtidigt som nybilsförsäljningen går trögt. Lär kunna bli lite High Chaparral...

Mr.TDI
VW Caddy Ort: Stockholm
Tis 01 jul 2008 19:45 Svara med citat
Sen får nog Din Bil i Sthlm helt andra inköpspriser än övriga VW handlare i landet.

Din Bil Sthlm köper MÄNGDER av bilar och får mycket högre säljstöd och kan sälja nya bilar till lägre priser!

Tyvärr är detta vanligt att dom små mindre (iofs är inte Atteviks direkt små) får svårt att konkurrera mot dom större drakarna fast man säljer samma märke av bil.

Det har jag egna erfarenheter av på jobbet där vi säljer ett annat märke...

Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
Gullideckel
Tis 01 jul 2008 21:09 Svara med citat
Ok!

Säkert en del sanningar och halvursäkter till Atteviks Personvagnar ABs fördel i denna tråd MEN för mig har dom gjort bort sig rejält...skulle ju vara intressant att fråga dom vad dom ger i inbyte för en välskött Polo GTI från 2006 med 2000 mil på mätaren....ska vi gissa 80 000 - 90 000 kronor..

Thumbs down Thumbs down
P-plats.se
VW Bora TrendLine -04 Ort: Lilla Edet
Ons 02 jul 2008 7:50 Svara med citat
Mr.TDI skrev:
Sen får nog Din Bil i Sthlm helt andra inköpspriser än övriga VW handlare i landet.

Din Bil Sthlm köper MÄNGDER av bilar och får mycket högre säljstöd och kan sälja nya bilar till lägre priser!

Tyvärr är detta vanligt att dom små mindre (iofs är inte Atteviks direkt små) får svårt att konkurrera mot dom större drakarna fast man säljer samma märke av bil.

Det har jag egna erfarenheter av på jobbet där vi säljer ett annat märke...

Dom stora som ägs av Svenska Volkseagen får fta suventioner av olika slag MEN konstigt nog kan dom mindre handlarna göra minst lika bra priser och då undrar man var dom extra pengarna tar vägen... Think

Gullideckel skrev:
Ok!

Säkert en del sanningar och halvursäkter till Atteviks Personvagnar ABs fördel i denna tråd MEN för mig har dom gjort bort sig rejält...skulle ju vara intressant att fråga dom vad dom ger i inbyte för en välskött Polo GTI från 2006 med 2000 mil på mätaren....ska vi gissa 80 000 - 90 000 kronor..

Thumbs down Thumbs down

Dessa diskutioner om vad företag tjänar på sina varor är intressanta. En sak är dock säker och det är att det inte är på bilförsäljningen dessa handlare tjänar sina stora pengar utan på verkstäderna dom har i samma anläggning, därför lämnar jag in mina bilar till verkstäder som inte har bilförsäljning.
Att dom skulle bjuda 80-9000:- och ta 170000:- ut är dock något dom inte skulle göra...
...dock så har dom gjort bort sig i detta fallet, som vanligt!? Brick wall

mv. Patrik Jonasson
VW Caddy Skåp -07
VW Golf GL -83