Jag har ett mögligt innertak som luktar fan om det få stå utan vädring några dagar.
Hur får man ner det utan att förstöra det? Det är väl som små stänger som går över för att få det att hålla sig uppe?
Är det hopplöst att få upp igen? Funderar på att be mormor som har skills på symaskinen att fixa ett nytt i svart. Eller om man skulle limma upp en högtalarmatta på taket?
Jag har ett mögligt innertak som luktar fan om det få stå utan vädring några dagar.
Hur får man ner det utan att förstöra det? Det är väl som små stänger som går över för att få det att hålla sig uppe?
Är det hopplöst att få upp igen? Funderar på att be mormor som har skills på symaskinen att fixa ett nytt i svart. Eller om man skulle limma upp en högtalarmatta på taket?
Testa med virkon, finns på apoteket för en 50-lapp. Det tar kål på alla bakterier och virus som finns, tom hiv-virus! Det kommer i pulverform med doseringsflaska - fyll bara på med vatten. Det används bland annat för att sanera badrum och duligt, så det borde funka att skura taket på plats med det. Jag antar att du har vinyltak, om det är en golf 1:a? Jag sanerade bort röklukt ur mitt innertak med fönsterputs - funkade riktigt bra och rent blev det!