Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Stenskott...

Mr.TDI
VW Caddy Ort: Stockholm
Tor 26 jun 2008 16:06 Svara med citat
Åkte lugnt och stilla idag på E18 tills jag kom ifatt en lastbil med släp som körde några lass grus... Baklemmen på släpet var inte stängt, helt plötsligt var jag inne i nått som kändes som ett metereor regn fullt med stenar. Så nu har man några fina stenskott i rutan, den största nånstans mellan en krona och femkrona i storlek, sen gick vä strålkastare åt skogen...

[img]Bild[/img]

Fick iaf stopp på lastbilen och vi skrev en sån där skadelapp, men han tyckte inte att strålkastaren var nått att ersätta då den var full av rost och ändå inte skulle klara en besiktining... Svarade bara med "Att då ringer vi Polisen, För jag har tid, har du?"
(Har ju lite "färgsläpp" i strålkastaren under p-ljuset, men så gick den igenom besiktinengför någon månad sen...)

Så det återstår väl att se hur bolaget löser detta, stylinglysen brukar väl bara säljas i par samt blir man ersatt med en sån eller en original lampa vilket jag inte vill ha!?
Blir man ersatt rakt av kanske man kan snacka till sig att man får ett par svarta alt några med kors i.?

Ruskigt glad iaf att jag tog Caddyn och att den fick dessa smällar på sig och att jag inte åkte med Boran!

Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
Peppes Bodega
Golf 1 1.6 GL -82 Ort: Västervik
Tor 26 jun 2008 16:34 Svara med citat
Anmärkning får man om ljusbilden är fel bl.a pga rost eller om reflektorn är bränd osv.Halvljuset reflekteras upptill och helljuset nertill.Därför är det inte troligt att du skulle fått anmärkning på detta.Man kollar inte ljusbild på helljus utan bara på halvljus.
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Tor 26 jun 2008 20:53 Svara med citat
Lider med dig iallfall.

Inte aktiv längre.