nitr2ox
Donator 175
Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm |
| Lör 07 jun 2008 17:57 |
|
Då var det bevisat, fartkameror kan detektera en Golf...
Kör aldrig när du håller på att somna, det enda jag fokuserade på var att hitta ett lämpligt ställe att stanna. Precis när jag ska börja bromsa för att svänga in på macken som skulle bli min räddning såg jag en mycket otrevlig blixt till höger om mig. Noterar strax efter att mätaren precis sjunker förbi 80, var på en 50-sträcka så kan ha kört både 90 och 100... Bye bye körkort...
|
|
asimov66
VW Polo Ort: Trelleborg |
| Lör 07 jun 2008 21:53 |
|
Nej, vad hemskt. hur får man reda på resultatet?
Är körkortet permanent borta eller tidsbestämt borta?
|
|
Handy_man
Golf 2 1,8 Ort: Uddevalla |
| Lör 07 jun 2008 21:56 |
|
| Man kan väl inte bli av med körkortet när man blir tagen av fart kamera? man kan väl bara för en stor fet böter eller har jag fel?!
|
|
asimov66
| Lör 07 jun 2008 22:53 |
|
| Har också för mig att de måste ta det på plats?
|
|
Da Bear
Ingen VW Ort: Eslöv |
| Lör 07 jun 2008 23:28 |
|
| Det är länsstyrelsen som beslutar om indragande av körkort. I värsta fall kan det dröja nått år innan du får ett beslut.
|
|
nitr2ox
Donator 175
| Sön 08 jun 2008 2:14 |
|
| Man KAN faktiskt bli av med kortet på en fartkamera. Trodde de inte själv men har läst mig till det från säkra källor. Böter ger jag blanka f*n i så länge jag får behålla kortet, man har ju prövotid och allt. Men väntar fortfarande på brevet i lådan, har man tur kan ju bilden ha blivit dålig hehe
|
|
Handy_man
Golf 2 1,8 Ort: Uddevalla |
| Sön 08 jun 2008 9:40 |
|
| Oj oj inte bra det, finns ju kameror som bara har blixt men tar inget kort för att skräma bilister
|
|
asimov66
| Sön 08 jun 2008 10:22 |
|
| Håller tummarna för fullt...att filmen var slut naturligtvis.
|
|
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan |
|
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa |
| Sön 08 jun 2008 13:33 |
|
Vart oxå jävligt orolig på en sträcka jag åkte för ett tag sen, men när jag åkte den dagen där på så såg jag att det va en vägskylt som reflekterade som en blixt i ögonvrån precis innan man åkte förbi den (va mörkt ute) ......då kunde man andas ut ”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
|
|
nitr2ox
Donator 175
| Sön 08 jun 2008 18:29 |
|
Tack för ert medlidande
Får som sagt se hur det går i veckan hoppas jag, hatar att gå i ovisshet...
Tror tyvärr inte att det var ett tomt skåp som bara hade en fejkad blixt då det är en mycket olycksdrabbad vägsträcka. Hummelsta har jag för mig att det heter, E18 strax efter västerås.
Man kan ju dock ha tur att byråkratin dröjer så dom inte rycker kortet för ens i höst
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Sön 08 jun 2008 19:05 |
|
Har du prövotid fortfarande och blev klockad i 80+ på 50väg känns det som att du borde ställa dig in på att börja plugga lite teori igen
|
|
dLindgren
Golf 2 1.6 -87 Ort: Västerås |
|
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala |
| Sön 08 jun 2008 23:48 |
|
| De e ju bara tokneka o hoppas på att bilden inte håller. Står bilen inte ens på dig e de lättare.
|
|