Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - AC VS ACC?

celox
Ingen VW Ort: Göteborg
Mån 16 jun 2008 13:52 Svara med citat
Vad är skillnaden mellan dessa två.Ser att deflesta bilar GOLF mk5 är utrustade med ac.
Brandis
VW Jetta Mk1 -83 Ort: Nyköping
Mån 16 jun 2008 17:17 Svara med citat
Ac kör väl på som fean hela tiden, så du får ställa in massa vrid och rattar själv, medans ACC har en display där man ställer in en tempratur man vill ha i bilen, så fixar bilen det själv, per automatik. fantastisk värld vi lever i

jag lider inte av psykproblem, jag njuter av det hela tiden
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Mån 16 jun 2008 17:21 Svara med citat
Brandis skrev:
Ac kör väl på som fean hela tiden, så du får ställa in massa vrid och rattar själv, medans ACC har en display där man ställer in en tempratur man vill ha i bilen, så fixar bilen det själv, per automatik. fantastisk värld vi lever i

Så har även jag förstått det. AC=Air condition (luftkonditionering), ACC=Automatic Climate Controll (automatisk klimatanläggning).

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Roger
Golf 7 SC -16. R-Line Ort: Karlshamn
Mån 16 jun 2008 18:04 Svara med citat
Acc beehöver väl inte ha display eller? Det är vl bara att man kan ställa in gradtalet.
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Mån 16 jun 2008 18:28 Svara med citat
Roger skrev:
Acc beehöver väl inte ha display eller? Det är vl bara att man kan ställa in gradtalet.

Precis. VW brukar väl ha display medan t.ex. Volvo oftast har ett vred. Dyrare modeller brukar också ha flerzons acc, dvs. förare och passagerare kan ha olika klimat.

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Roger
Golf 7 SC -16. R-Line Ort: Karlshamn
Mån 16 jun 2008 18:43 Svara med citat
cheba skrev:
Precis. VW brukar väl ha display medan t.ex. Volvo oftast har ett vred. Dyrare modeller brukar också ha flerzons acc, dvs. förare och passagerare kan ha olika klimat.

Jo så är det nog. Det är lite olika mellan bilmodeller.
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala
Mån 16 jun 2008 19:26 Svara med citat
Air condition (ac) automatic climat control (acc) Eller electronic climat control (ecc) som volvo säger Wink Med ac kan du inte ställa in önskad temp. Vilket du kan med acc/ecc . Japp i min s40 har ja vred och ingen display Wink
celox
Ingen VW Ort: Göteborg
Tis 17 jun 2008 13:20 Svara med citat
Tackar alla som svarade.Jag viste vad det var men tyckte att det var lite konstingt att nästan alla bilar har AC.Därför trodde jag att´det kanske var med rattar men att man kunde ställa in grader själv,men det var tyvärr inte så.