nitr2ox
Donator 175
Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm |
| Ons 18 jun 2008 23:51 |
|
Någon som har lite bra/vettiga/roliga råd om hur man får en bra och snabb start från låt oss säga ett rödljus?
|
|
Mobeerg
Ingen VW Ort: Linköping |
| Tor 19 jun 2008 1:01 |
|
Du åker iväg på ettan,sen gasar du lite mer o lägger i tvåan osv..
Försök att inte spinna
|
|
nitr2ox
Donator 175
| Tor 19 jun 2008 1:06 |
|
Haha
Tror jag har förstått den principen i alla fall
Det som strular för min del är kopplingsarbetet, ska man varva upp för att sedan bara dumpa kopplingen eller ska man använda nån annan teknik?
|
|
mojoman
Golf 7 2,0TDI 4 motion Ort: Sigtuna |
| Tor 19 jun 2008 6:19 |
|
Med FWD e de generelt sett svårare att få bra starter, dessa bilar har problemet att fronten vill lyfta lite o tappa greppet vid varje acceleration. Men de är bara ut o testa o hitta de perfekta dragläget precis innan framdäcken släpper.
Alternativt kan du göra som jag gör med min S2:a. Varvar ca 3000rpm släpper kopplingen utan att spinna när bilen börja rulla och man har grepp öppnar man spjällhuset helt o släpper loss alla hästarna ur maskin.
Varje bil är olika, men just FWD är värdelösa i rödljus, då är BWD nästan bästa alternativet eller alternativet jag föredrar quattro VW Golf MK7 2.0TDI 4 Motion 2018
|
|
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö |
| Tor 19 jun 2008 7:06 |
|
BWD
|
|
mojoman
Golf 7 2,0TDI 4 motion Ort: Sigtuna |
| Tor 19 jun 2008 13:21 |
|
Hehehe BWD it is, när man e morgon pigg
RWD = BWD till er som inte förstod VW Golf MK7 2.0TDI 4 Motion 2018
|
|
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma |
| Tor 19 jun 2008 18:00 |
|
Gasa så du har nästan 3k varv, håll kopplingen så att du känner att du har dragläget hela tiden, när de blir rött, plattan i mattan samtidigt som du någorlunda snabbt dumpar kopplingen.
Sliter säkert en del på kopplingen, men du får en riktigt skön start utan spinn på ettan.
|
|
Krille_S
VW Caddy 2K TDI -05 Ort: Gnesta |
|
nitr2ox
Donator 175
| Fre 20 jun 2008 0:00 |
|
| Krille_S skrev: | Är du nervös inför söndagen? hehe
Jag tjuvtränade på strippen på bugrun, gick ganska bra, dock så har dom prepparerad bana där så det kommer kanske inte bli samma sak på söndag  |
Hmm självklart inte
Måste ju försöka få så mycket tips man kan ju, har ju aldrig kört nån riktigt repa nån gång så
Nåt jag däremot är nervös över är om jag får ledigt från jobbet... Jobbar till 18.15 i västerort och då ta sig till moraberg kan bli lite kämpigt men gör mitt bästa för att byta bort tiden på jobbet
|
|
Krille_S
VW Caddy 2K TDI -05 Ort: Gnesta |
|