Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Problem med Hova-baklysen

joakima
Golf 3 2,0 8v GL -97 Ort: Stockholm
Mån 02 jun 2008 12:07 Svara med citat
Tänkte bara kolla om några av er har haft problem med saker beställda från Hova.com?

Köpte i juni förra året de baklysen ni ser på min lilla bild. När det blev varmt ute började det högra att spricka, med säkert 20 sprickor runt blinkersglaset.
Jag fick ett nytt högerlyse och inväntade nästa värmebölja och då sprack även det.
När jag fick ytterligare nästa nya lyse var sommarvärmen slut och allt har funkat bra över vintern.

Men nu när värmen kommit tillbaks har även detta börjat spricka. Än så länge är det bara ca 4 st sprickor.
Det vänstra är fortfarande helt. Känns konstigt.
Orginallysena från -97 var visserligen inte så vackra, men de har inte spruckit på detta konstiga vis. Tror att bilen är helt ok i övrigt och bakluckan tar inte i när man stänger den.

Undra om jag vågar låta dem skicka ett nytt eller om det är bättre om jag köper nya någon annanstans. Var det inte någon skrot som sålde sjyssta liknande billigt?

Golfen är frugans, jag kör Audi A6 2,7 biturbo avant -00.
Har även en rostfri Golf GTI 1.8 -83
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Mån 09 jun 2008 0:59 Svara med citat
Nu tillverkar ju inte Hova lysena själv, vilket märke är det på dem? jag brukar köra Hella och det har aldrig varit något problem
joakima
Tor 26 jun 2008 7:50 Svara med citat
Ja inte är det Hella i alla fall. Det är nåt taiwan-märke. De känns väldigt fina i övrigt och har bra passform. Ser ut att kunna vara orginalkvalité.
Hova skickar nya igen, och har det varit fel på en batch de fått tidigare får jag hoppas att de fått en ny batch nu.
Spricker de också, blir det pengarna och lysena tillbaks, och köpa nytt någon annanstans.
Spräckt baklyse 2 liten.JPG

Nosliwe
Donator 25 Ingen VW Ort: Karlsborg
Tor 26 jun 2008 22:30 Svara med citat
Kör med samma modell fast golf 2 versionen, köpta på hova, inga problem med mina, har haft dom i 1 år nu
Lillen
Gäst
Tor 26 jun 2008 22:47 Svara med citat
Bobo skrev:
Nu tillverkar ju inte Hova lysena själv, vilket märke är det på dem?

joakima skrev:
Ja inte är det Hella i alla fall. Det är nåt taiwan-märke.

BRUKAR vara FK som Hova kör med.
Men de kan ju vara olika?
joakima
Fre 27 jun 2008 12:09 Svara med citat
Lillen skrev:
BRUKAR vara FK som Hova kör med.
Men de kan ju vara olika?

Fick de nya igår. Det stod inte FK. Det stod Bevo eller Bedo eller nåt i den stilen. Jag får kolla.
Spelar ju ingen roll egentligen....